• Wannabemrs

Hur breda är/blir era förlovnings o vigsel ringar tillsammans?

Hej, Håller på att designa min ring och blir virrig av denna nya och för mig okända värld... Vad är rimligt? Hur breda ringar kan/bör man ha? Vilka stenar ska man välja... Ja, därav min fråga: vilken bredd har ni på de båda ringarna tillsammans? Tacksam för svar

• Svar på tråden Hur breda är/blir era förlovnings o vigsel ringar tillsammans?
  • CharliesChoice

Min förlovningsring är 5 mm bred fram och 3 mm bak (in mot handen).

Vigselringen kommer att bli 3,5 mm både fram och bak.

Totalt blir det alltså 8.5 mm fram och 6.5 mot handen. Dock kommer fattningen till stenen på v-ringen bli typ 6 mm, så även om skenan är bara 3,5 så kommer det bredaste stället på v-ringen vara typ drygt 6 mm. 

• Chicita
    MagnusFru skrev 2012-11-02 10:25:35 följande:
    Det är förbjudet att göra reklam i trådarna!
    Tänk på att inte citera inlägg som du tycker är felaktiga, för även om dom tar bort reklaminlägget så ligger det kvar i ditt citat och alltså hjälper du dom då att sprida sitt reklambudskap Tungan ute
    Citera gärna för att visa vem du pratar med. Men radera texten i citatet.

För att svara TS.
    Min förlovningsring och min vigselring är lika breda. Tillsammans blir dom någonstans runt 1 cm på fingret, tror att det är strax över centimetern till och med.

Vad som funkar och inte när det gäller bredd är bara du själv som kan svara på dock.
    Det kan se jättebra ut med både breda ringkombinationer eller smala.
    Samma med om ringarna är lika breda eller om dom är olika breda. Det är din smak som avgör helt enkelt...
  • MagnusFru

TS: det viktigaste är att du tycker om dina ringar och att de är bekväma.

Mina ringar är totalt 9 mm breda. Förlovningsringen är 6 mm och vigselringen är 3 mm. Det blir ganska brett på mitt finger. Jag har ganska korta fingrar och det finns dom som tycker att man inte ska ha breda ringar om man har korta fingrar men jag älskar mina ringar och de är bekväma att bära så jag struntar i vad andra kanske tycker Cool

TS: prova dig fram med olika bredder och prova prova prova olika ringar så hittar du rätt modell och rätt design till slut. Surfa runt på nätet och bläddra i bröllopstidningar och kolla in andras ringar och låt dig inspireras

Svar på tråden Hur breda är/blir era förlovnings o vigsel ringar tillsammans?