pulmonate skrev 2012-11-07 16:14:01 följande:
Åh trötta mig Chichita
De flesta har vi gett ut personligen. Och de som skickas sätts i ett kuvert då det även finns ett större foto på baksidan.
Aha, nu förstår jag vad ni menar med fotobok. Sån som jag gjorde som Morgongåva
. Varför hatar alla Fuji?
hehe... ja då förstår jag lite mer vad du menade
Jag tänkte först att dom måste ha väldigt generösa regler i Italien om man kan göra egna frimärken och poststämplar
Fuji hette visst något annat förut (eller om det är något som köpts upp av Fuji), och där fick man billigt men dålig kvalité sägs det.
Det är väl lite "kommersiellt" också, och visst det finns olika kvalitéer på fotoböckerna att välja på och om man väljer någon av dom billigaste så tror jag att det finns risk för att bli missnöjd. Det finns exempelvis Fotobok standard - med mjuka pärmar. Och det vågade jag inte välja även om det var billigare än Fotobok Brilljant som vi valde, med extra tjockt papper.
Man kan ladda hem ett program och göra fotoboken offline och man kan ladda upp bilderna på fuji och göra boken online.
Det finns många saker man kan lägga till i boken (detaljer, "stämplar", "broscher" osv) och man kan välja bakgrunder, ha med text osv. Det går att rotera bilderna, lägga dom omlott mm mm. Jag tycker att programmet är trevligt att jobba i även om jag rekommenderar att man gör ett testalbum där man bara experimenterar med bilderna innan man gör det som man sen beställer (enklare att börja om helt från början efter testalbumet faktiskt) Och dubbelkolla att ingen av bilderna hamnar utanför den tryckbara delen. Man ser en "ram" om man håller muspekaren över sidan i förhandsgranskningen.