Jag ar i ungefar samma sits, min blivande ar fran Grekland och vi ska gifta oss pa en liten o.
Nar vi var over i somras bestamde vi oss for en kyrka. Vi kunde inte fa tag pa prasten just da, men min blivandes mamma gick dit och bokade det at oss efter vi akt hem sa nu har vi bokat den kyrkan vi vill ha.
Min fastmans familj foreslog tva olika alternativ pa lokal till festen: ett hotell (dar hade allt varit inkluderat) och en liten taverna pa en vacker strand. Eftersom hans familj har varit dar mycket sa vet dom att maten ar god, och dom har en traditionell grekisk meny, sa vi vet att vi gillar det ocksa. Killen som har restaurangen sager att vi inte behover boka an (greker ar inte sa mkt for att planera langt i forvag) men han har gett oss priserna och vi kommer att kolla av med honom igen i Februari nar vi aker ner igen (och saga till honom att DU kanske inte behover flera manaders notis men VI maste veta att det blir av! Haha.)
Sa vi har bokat kyrka, och bestamt en restaurang.
Jag har en pinterest sida http://pinterest.com/, dar jag 'klistrar' mina ideer om blommor, 'favours' och liknande. Min blivandes foraldrar kollar dar och sedan gar och tar kontakt med florister och folk som gor konfekt, osv, for dom bor pa en liten o dar alla kanner alla. Jag ar sa glad att dom ar sa involverade, det ar en ren valsignelse! Vi mejlar varandra ocksa, och dom ska hjalpa oss ta reda pa vilket pappersarbete vi maste gora ocksa.
Allt det andra vet jag inte hur vi ska gora med, men som sagt aker vi ner i Februari eller Mars och kollar laget lite, bokar fotograf och band, et.c.