• Tokig

Lämplig musik till bildspel

Vi ska göra ett bildspel av våra bröllopsbilder och hittar inte riktigt rätt låt.

Jag har letat i alla musiktrådar här på BT (eller ok, inte alla kanske.... men många).

Det ska vara en fin, eller lite cool, låt. Inte alldeles för långsam men ändå inte upptempo. Just nu är "favoriten" "Ett av dom sätt" men Peter Lemark.

Den är rätt bra men inte klockren.

Helst svenska men engelska funkar också.

Så kom igen... bomba mig med era bästa kärlekslåtar (eller låtar om lycka, framtid, livet...). Både gammalt och nytt är av intresse.

• Svar på tråden Lämplig musik till bildspel
  • Chicita

Vi hade en udda låt i kyrkan (makens lillebror sjöng och spelade gitarr).
    En låt från Nordman - En dåre som jag

">

Vi ville ha något som var lite roligt och inte så där superromantiskt och seriöst och då passade den här perfekt kände vi 

• Tokig

Tack Chicita. Inte riktigt vår stil men det är precis sådana guldkorn jag letar efter. Hade aldrig hört den innan.

• Chicita

Nordman har rätt bra texter i sina låtar.
    Annars har ni ju Sarek också (vi hade Genom eld och vatten, också. Men den fick Chrille arrangera om så att den blev långsammare)
    Många klassiska dansbandslåtar har också riktigt bra texter, och sen har ni ju Siv Malmkvist, LillBabs mm där ni kan hitta guldkorn Skrattande 

• Tokig
    Chicita skrev 2012-11-05 16:48:16 följande:
    Många klassiska dansbandslåtar har också riktigt bra texter, och sen har ni ju Siv Malmkvist, LillBabs mm där ni kan hitta guldkorn Skrattande 
    Har du några mer konkreta tips?
  • Chicita
    Tokig skrev 2012-11-06 14:28:39 följande:
    Har du några mer konkreta tips?
    Vad är er stil, till att börja med. Så jag inte sitter och letar på massa låtar och så är det helt fel stilmässigt Tungan ute
    Men om ni har spotify eller liknande så kan ni leta fram "best of" - album där och lyssna igenom.
  • Chicita

Men ett konkret tips då...

">

Försökte hitta text och musik till Den som älskar (också av Larz Kristerz) men hittade inget där.
    Det ska vara med på albumet Små ord av guld (om jag inte minns fel) 

• malli716

Min första låten som spontant dök upp i huvudet var denna:

">

Tycker den passar bra till ett bildspel! 

• Tokig
    Chicita skrev 2012-11-06 14:43:17 följande:
    Men ett konkret tips då...

">

" target="_blank">

Försökte hitta text och musik till Den som älskar (också av Larz Kristerz) men hittade inget där.
    Det ska vara med på albumet Små ord av guld (om jag inte minns fel) 
    Tack! Jättefin text men lite för snabb.
    malli716 skrev 2012-11-06 14:54:53 följande:
    Min första låten som spontant dök upp i huvudet var denna:

">

" target="_blank">

Tycker den passar bra till ett bildspel! 
    Den hade jag glömt bort. Men jag har tyvärr lite sorgliga minnen till den.
  • Tokig

Vad tror ni om Caroline af Ugglas - Vi bär varandra

Svar på tråden Lämplig musik till bildspel