• Deluxe

Slutat med p-piller, dålig hy!

Hej!

Slutade med p-pillrena Yasmin i augusti. Nu, 3 månader senare har jag fått massa små knottror över dekolltage och i pannan. Inte kul alls!

Nån som har några tips eller varit med om samma?

Är väldigt noga med hudvård redan och använder bra salongsprodukter. Tänkte mer om man kan ta något tillskott för att rätta till den hormonobalans som jag antar? att det blir när man slutar.

Mycket tacksam för svar :)

• Svar på tråden Slutat med p-piller, dålig hy!
  • Deluxe

Kaffegrus: Har också googlat runt massor och också hittat det här med östrogenrik mat:) Funderar på om man kan ta en matsked soya om dan kanske? inte så gott men vad gör man inte för hyn;)

Aviman: Min hy låter precis som din, inga finnar så direkt men massa små knottror som inte går att klämma heller.Pluggar till hudterapeut just nu så jag använder bra produkter, men tror som du att dom inte går o rengöra bort direkt utan dom kommer väl inifrån. Köpte en kosttillskott-olja på hudoteket i veckan som jag blev rekommenderad av dom, hoppas den hjälper att balansera.

• Deluxe
    Kaffegrus skrev 2012-11-06 17:49:30 följande:
    Ja, men det tror jag kan bli bra. Soya är ju bra för å mycket, så en matsked soya om dan borde väl vara jättebra. Har hört att vi får i oss allt för lite soyaprotein osv, så kör på
    Tog en matsked nyss. Inte gott men absoulut värt o testa:)
  • Deluxe
    aviman skrev 2012-11-06 19:05:05 följande:
    Vilken olja köpte du? *nyfiken*
    Jag har hört att jättenattljusolja i allmänhet kan hjälpa hy som har problem på grund av hormon-obalans. Jag har köpt den men jag är jättedålig på att komma ihåg att ta varje dag så jag kan inte direkt säga att jag märker någon skillnad.. Har dessutom gått så kort tid ännu, bara 2 veckor..

Köpte en olja från May Britt Krewald speciellt anpassad för kvinnor, den innehåller jättenattljusolja. Har också hört att det ska va bra för huden, började i fredags så det är för tidigt att säga nåt än :)

Den här:

http://www.hudoteket.se/sv/artiklar/maybritt-krewald-olja-kvinna-500-ml.html

Förresten, är din hud fetare nu än innan? Jag har alltid haft torr hud men nu kan den bli blank under dagen.

Svar på tråden Slutat med p-piller, dålig hy!