• Andblo

Någon som vet vad detta är för modell?

Kära makar och blivande makar.

Min fina sambo överraskade mig med denna ring för några veckor sedan och jag är verkligen så nöjd! Jag har börjat kika lite på alternativ till vigselring och har därför spanat på MASSOR med ringleverantörer. Jag blir då väldigt förvånad när jag inte kan hitta mmin egen ring någonstans!
     Jag vet att det är en schalins-ring, men jag kan inte hitta vilken. Jag blir dessutom lite konfunderad över priset som han betalat för ringen då jag inte hittar någon som är i samma prisspann. Det är 18K vitguld med 8st 0,06 diamanter.

Så - är det någon som kan hjällpa mig med modellnamn och/eller vad ni tror är ett rimligt pris?

Tack!

• Svar på tråden Någon som vet vad detta är för modell?
  • Principisessan

fråga din sambo? 
    Tänker du på att den ska matcha i höjd och bredd ihop med en annan ring så kan du ju annars bara måtta ut bredd och höjd själv.

• Andblo

Om det ändå vore så enkelt :). Han har gått till Hallbergs och fått hjälp av en tjej. På kvittot står det bara alliansring så det blev jag inte så mycket kloare av heller dessvärre. 
    Måtten har jag ordnat så det är inte några direkta problem, det retar mig bara att jag inte kan hitta den någonstans. Särskilt eftersom jag börjar undra om han inte betalat lite väl mycket för den när jag tittat på vad de andra ringarna kostar. Det är dock så svårt att avgöra när jag inte hittar någon med liknande karat fördelat på samma antal stenar...

• Principisessan
    Andblo skrev 2012-11-08 14:34:19 följande:
    Om det ändå vore så enkelt :). Han har gått till Hallbergs och fått hjälp av en tjej. På kvittot står det bara alliansring så det blev jag inte så mycket kloare av heller dessvärre. 
    Måtten har jag ordnat så det är inte några direkta problem, det retar mig bara att jag inte kan hitta den någonstans. Särskilt eftersom jag börjar undra om han inte betalat lite väl mycket för den när jag tittat på vad de andra ringarna kostar. Det är dock så svårt att avgöra när jag inte hittar någon med liknande karat fördelat på samma antal stenar...
    ah ok.. ofta så ser det hela annorlunda ut i katalog mot hur det ser ut på riktigt, iallafall upplever jag det så. Provade själv en ring från Engelbert på Hallbergs, sen fick jag med mig en katalog där hon kryssat i vilken ring det var och den ser inte alls likadan ut i katalogen även fast det ju är samma ring. 
Svar på tråden Någon som vet vad detta är för modell?