• Husfrid

Snälla!! Tips på ställen för Litet men romantiskt Bröllop i sydvästra Skåne

Hej Nu har vi bestämt oss för att gifta oss till sommar. Hans familj bor i Danmark och min i Lund. Vi önskar ett litet men romantiskt bröllop, ca 30pers. Fräsha lokaler gärna med en trädgård där man kanske kan ha ceremonin. Ett ställe med möjlighet till övernattning och där även barn kan springa och leka vore perfekt. Ja önskelistan är lång men inga träffar. Har letat runt på nätet men har svårt att hitta annat än slott när man söker på romantiskt och bröllop i Skåne! Är det någon som har lite tips så är det mer än välkommet. Tack på förhand

• Svar på tråden Snälla!! Tips på ställen för Litet men romantiskt Bröllop i sydvästra Skåne
  • Gwennie

Sök efter olika gästgiverier. Det finns jättemånga och många av dem är gamla och riktigt mysiga. Då finns det både restaurang och boende på samma ställe. Kan tipsa om t.ex. Röstånga gästgivaregård. Den är riktigt fin och de har ofta bröllopsarrangemang där. Finns en park bakom huset och räcker inte det till så finns hela Skäralids naturreservat intill med en härlig bokskog och många fina platser för en utomhusvigsel.

Ta en titt på
    www.rostangagastgivaregard.se/

• FrökenMäkelä

Du har fredshög mellan Landskrona och Helsingborg (Härslöv). I själva huset är där kök och övernattnings rum och i Ladan har man plats för festen.

www.fredshog.se

• yavanna81

Till vårt bröllop satte jag ihop en lista över olika gästgiverier, slott mm i Skåne med priser. Om du skickar ett pm med din mailadress kan jag skicka den. Det är iofs inte bara i sydvästra, men jag tror det är några stycken där också.

När du skriver att du inte vill ha slott är det pga storleken då? Slott har ofta lite mindre salar också som passar för 30 personer. Vi var 20 stycken och alla slott vi pratade med hade rum som passade till det antalat. Vi kollade bla på Örenäs slott som ligger i den regionen du frågar efter, det uppfyller kraven du skrivit ovan och de har en lite mindre sal som var väldigt fin. Men det är kanske någon annan anledning till att ni inte vill ha slott.

• Ememem

Vi ska vara på Flädie mat & vingård i det nybyggda vineriet strax utanför Lund. Vi ska vara ca 40 personer, där ingår en del hotellrum i lokalhyran samt finns det fler rum att hyra till. Lokalen har en uteplats och vigseln kan hållas i vingården.

Svar på tråden Snälla!! Tips på ställen för Litet men romantiskt Bröllop i sydvästra Skåne