• eml33h

Borde jag ana oråd?!

Har lagt ut min ena brudklänning på köp&sälj sidan.
    Fick detta mail, vet inte om det kändes riktigt okey.
    Nån som har nån erfarenhet?

Hello,
    wow! i love this wedding dress and i want it for my daughter\'s wedding. allow me to use English, i speak better in English than swedish. I am ok with the price and i am ready to make payment to secure the transaction, please take off the the advert from the internet! Send me your full name and address for payment, also include your phone number for direct contact! I will arrange with a shipping company that will come for the pick up and shipping on a fixed date after you get your cash money.

Regarding payment, i am not in Europe presently so i can\'t come to see you face to face to pay cash and pick the dress, i am in an oil field offshore working as a contractor and I dnt have access to bank here to make a bank transfer, so payment will get to you via a Bank cash cheque from my boss which can be exchanged in any bank in 2 days, it is as as good as cash. the cheque amount will cover both your payment and the shipping cost. when you get the money deduct your payment. the rest will be use for the shipping.

I Will give you shipping company details after you get your money so we can fix a date for pick up!

note: deduct all bank exchange fee from my balance ok. also deduct 30 euro extra as a gift from me to reserve this dress for my daughter.

Waiting for your address to arrange payment in few days! Please again take of the advert from the internet.

send your details for payment in the below order to my email:

Name....
    Address...
    Post code...
    City....
    Country..........
    Phone number..........
    Email...............
    your agreed selling price in euro.....

note: email the above details directly to my email address so i cant respond fast to payment.

my email is : mrsgloriacoleman3@yahoo.se

hope to read from you soon via my private email.

have a nice day

• Svar på tråden Borde jag ana oråd?!
  • Pillan

Hej! Ingen erfarenhet av detta men hon säger ju att hon ska betala först och därefter ska du skicka den så det innebär väl inte allt för stor risk?

• passionsblomman

Jag tycker det ser ut som att den här personen vill att du ska maila alla dina personuppgifter innan h*n gör något alls-om detta är på riktigt borde h*n väl istället kunna lämna sitt telefonnummer så du kan ringa henne?
    Nej, jag blir misstänksam. Fast jag är inte alls bevandrad i affärer över nätet, så någon mer luttrad kanske ser bättre.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Annamolly

Om hon skickar dej en 'bankers draft' check (vet inte vad det heter pa svenska) sa ar det lugnt. Fast det tror jag knappast hon kan gora fran en oljerigg. Om det ar en vanlig check sa maste du vanta till den har gatt igenom innan du skickar klanningen. Pa min bank ar det sahar att nar du satter in en check sa ser det ut som att den har gatt igenom direkt - ditt saldo uppdateras genast. Men det betyder inte att pengarna finns dar, och om personen som gett dig checken avbestaller den sa forsvinner 'pengarna' (som aldrig ens var dar) fran ditt konto. Du maste alltsa vanta till den har 'cleared'. 

Kanske ar det inte sahar galet i Sverige men i England funkar det sa. 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • FrökenMäkelä

Vad du än gör så gå inte på det!!!

Det är full lurenderi. Är bara att googla så hittar du massa varningar om sådant här. De skriver alltid på engelska, de är ute på tjänste resa, de ska alltid köpa till någon annan, de är villiga att betala en "peng" för du ska ta bort annonsen snarast.

• maxmamma

japp såna där mejl o kontakter får vi som är på hästnet oxå mellan varven, lika där att de vill sätta in en peng o köpa hästen till sin dotter eller kusin o de vill ha hästen så fort man svarat eller så vill de att man ska komma o jobba hos dem o de skriver oxå bara på engelska

de hävdar att dottern tex är utomlands o ska få hästen som välkommen hem present eller vem det nu är som ska ha hästen eller säger att deras kontorist är på semester eller gravid o behöver hjäp snabbt o man ska få 30.000kr direkt insatt på ens konto bara man kan komma o jobba med snabbt varsel.

så detta med brudklänningen är ungefär det samma som med hästarna osv.

så gå inte på detta skumma oärliga trix.  

• lenuz

Jag skulle inte gjort det.

Det låter lite väl utstuderat och planerat för att vara sant, ska det verkligen inte gå att få internetuppkoppling för att betala via paypal om man är på en oljerigg? Skumt.

Om jag förstått det rätt så erbjuder hon att betala först och du skickar sen, men det finns förmodligen nån hake som gör att betalningen kan stoppas på något sätt när du skickat klänningen. Kanske finns det inga pengar på kontot så checken inte har nån teckning.

Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det.

• Tilda93

Det var ett par studenter som var med på plus, dem hade lagt ut sin brudklänning till salu, och det var en som skrev på engelska osv.. Slutade med att dem satt med klänning och skulder pga dem som skulle köpa klänningen skickade en check och dem gic med den och dem fick för mycket pengar, sen visade det sig att det var luren drejeri.. Så NEJ sälj den inte till dem!

• eml33h

Tack för hjälpen allihopa! <3

• Niniwini

Jag har fått exakt likadana mail på mina annonser här på bröllopstorget. Det är absolut nån bedragare....

Svar på tråden Borde jag ana oråd?!