• Lina2126

    HJÄLP! Formulering klädsel!!

    Behöver er hjälp med formulering...

    På bröllopsinbjudan har vi tänkt Klädsel: Kavaj - alltså kostym för herrar, och valfri längd på klänningen för damer. MEN vi vill få in att ett önskemål är ljus klädsel/ljusa pasteller för damerna (ex champagne, beige, ljusrosa, ljusgrönt, ljusgult, vad som helst som är ljust). Alltså inte mörkrött, mörkblått etc.

    Meeen hur formulerar vi det så folk faktiskt förstår vad vi menar?...Help me!!

  • Svar på tråden HJÄLP! Formulering klädsel!!
  • eml33h

    ser gärna ljusa pastellfärger på damerna?

  • daniiel

    Jag råder er till att inte göra det faktiskt. Att ni har en klädkod, kavaj i detta fallet, räcker gott och väl. Resten kan ni lämna upp till gästerna, att de får klä sig i vad de har hemma och/eller känner sig bekväma i :)

    Jag förstår tanken, kul om alla är ljust klädda, men är det verkligen så viktigt? Om det verkligen är viktigt, så kan ni bara skriva "Klädsel kavaj, välj gärna ljusa färger". Man behöver inte krångla till det :)


  • PiaB

    Jag skulle skriva: Klädsel kavaj, vi ser gärna kvinnor i ljusa färger.


     


    De som undrar frågar säkert ändå.


    Min pappa frågade i helgen om vi skulle ha valfri klädsel för han tänker minsann inte köpa någon jävla frack och se ut som en pingvin! Hur han nu kunde tro att vi skulle ha frackbröllop :-O


    Men som sagt, de frågar. Tänk också på att en klädkod inte är tvingande, bara en vägledning så gästerna vet hur de flesta andra nog klär sig


  • Lina2126

    Tack för råd och tips!


    Vi gör nog så att vi bara skriver "kavaj" på inbjudan och sedan på bröllopsbloggen förklarar vi vad "Kavaj" betyder enligt ettiketten och lägger in ett försiktigt önskemål om ljus klädsel, typ:


     


    Klädråd om klädkod

    Vi vill att ni ska känna er glada, nöjda och fina under kvällen och det är viktigare än att följa klädkoden till punkt och pricka. Här kommer dock lite tips och råd:


    Klädkod för bröllopet är är Kavaj, vad det innebär preciserar vi nedan med kunskap inhämtad av Magdalena Ribbing.


    Han:
    Kostym i valfri färg och material, ljus eller vit
    skjorta, slips eller fluga.


    Hon:
    Knälång klänning eller kjol + överdel. Alternativt festliga vida byxor och överdel. Om klänningen är väl
    urringad eller axelbar bärs sjal, kofta eller liknande i kyrkan. Man även kan bära en lång klänning av enklare modell, alltså inte en balklänning eller liknande utan en lång sommarklänning i bomull eller linne etc.


    Bröllopet kommer att gå i färgerna vitt, champagne och gammelrosa. Om damerna vill får ni gärna klä er i ljusa härliga färger! =)

Svar på tråden HJÄLP! Formulering klädsel!!