• tisa

Får man välja bort någon från sin möhippa ?

Ja det får du!!

Du behöver inte ens svara henne tycker jag. Säg till din sambo att eftersom ni bråkat tidigare och du inte kan räkna henne som vän, så förstår du inte varför hon skall vara med. Du kan också säga att du är rädd att hon skall förstöra. Eller så kan du linda in det som så att det bara är de allra närmaste som skall ses, dvs hon är inte så nära dig som vän att hon kommer med. Människor kan ofta förutsätta att de är så viktiga att de erhåller en automatisk inbjudan när det gäller bröllop.. Har själv kompisar som direkt trodde de skulle vara tärna, och många har förutsatt att de är bjudna på bröllopet. Så säg emot, vore fruktansvärt att få med en människa på möhippan som du inte vill ha med och som eventuellt bara tar energi! Och du får absolut inte få dåligt samvete för det, det är ju fantastiskt att få en inbjudan, inte något hon kan kräva eller ifrågasätta. Lycka till :))

• tisa

Vet inte om det är så bra att lägga ansvaret på tärnorna.. Risken finns att en labil person ignorerar fakta, börjar bråka med dem med och tittar snett på dem hela bröllopet. Så hon plötsligt har en konflikt med halva bröllopssällskapet. Inte säkert att andra vill bli del i konflikt som ursprungligen inte hade med dem att göra. Viktigt att kolla med tärnorna om de vill säga till henne och ta den risken, jag känner ju inte systern så kan inte bedöma hurpass konstig hon är/kan bli. Jag hade dock överlåtit det på min sambo, han får framföra synpunkterna till systern.. Det var ju dessutom honom hon ringde för att fråga om möhippan, om hon inte kunde fråga dig rakt ut varför skall du eller dina tärnor svara henne rakt ut..

Svar på tråden Får man välja bort någon från sin möhippa ?