• KossanMuu

"Får" ringen sitta perfekt nu på vintern?

Vi har fått hem våra ringar förlovnings- och vigselringar nu och provat dem. Jag känner mig dock osäker på storleken. Ringarna sitter perfekt nu. Betyder det att de kommer sitta för tajt när sommaren kommer? Vågar man beställa en stl större utan att de isf trillar av? Eller kanske räcker det att den innersta ringen är en stl större? HJÄLP!

• Svar på tråden "Får" ringen sitta perfekt nu på vintern?
  • ThereseV

Det är svårt att svara på eftersom alla reagerar olika. Mina fingrar ändrar inte storlek nämnvärt, möjligtvis i så fall lite under dagen oavsett årstid. Kan du testa att värma händerna och se hur ringen passar? Rent spontant så känns det som att det borde ha samma effekt. 

• Chicita

Det där är jättesvårt att säga, vissas fingrar sväller mer på vintern än på sommaren (mina knogar stelnar och värker på vintern och blir fulla med vätska). 
    Prova att värma upp händerna ordentligt (massage så blodcirkulationen kommer igång, varmt vattenbad osv) och se hur ringarna känns sen. Det borde ju kunna ge en liten fingervisning i alla fall Glad 

• CoG

Om dom skulle sitta påtok för tight till sommaren kanske ni kan knacka ut dom en kvarts storlek eller så.
    Måste ju vara lättare att göra dom ngt större än mindre.

• KossanMuu

tack för alla svar. Bestämde mig för att behålla stl jag hade fått hem. För när handen var kall gled ringen på utan motstånd så är rädd att jag skulle tappa den om jag hade haft större stl. Nu ska de bara tillbaka och graveras, längtar efter att få använda dem =)

Svar på tråden "Får" ringen sitta perfekt nu på vintern?