• Chicita

Helg - vad har du i glaset?

Det finns en "vad ska du äta i dag- tråd" som jag brukar både läsa i och skriva i.

Men jag tänkte att det kunde vara trevligt att få veta vad ni har i glaset.
    Både så att man kan få tips på vilka viner som är goda, bästa drinken - drinkmixen osv...

Så - fyll på Flört 

• Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?
  • maxmamma
    Kjell Präst skrev 2012-11-17 06:40:41 följande:
    Coop cola
    har du lessnat på nattvards vinet? SkålTungan ute
  • MTB

Fick precis ett glas mousserande av min sambo =)

• Chicita

Vi har letat med ljus och lykta efter vår bordsgrill nu i flera månader men insåg till sist att vi antagligen slängt den i flytten, den var svår att göra ren (första generationens med fast grillplatta).
    Så nu har vi investerat i en ny och ska nog ta ett glas cider till maten tänkte vi. 
    Men jag börjar luta åt ett glas rött i stället.
    Blev lite inspirerad av PiaB Glad men vi har bara en enkel Shiraz hemma. Så det får bli den i så fall...

Kul med vintips Skrattande 

Ja kul att se vad alla dricker ändå, oavsett om det är med eller utan alkohol Glad 

Bra alkoholfri middagsdryck efterlyses också... 

• vinterfrost

Eftersom sambon är ute på sin svensexa och jag är ensam med barnen så blir det julmust (Apotekarens) ikväll MUMS 

• FruW

Det blev en belgisk öl istället för cidern. Inte så dumt till maten! Kul tråd :)

• maxmamma

kunde inte hålla mig, det blev ett lätt mouserande rödvin som heter Lambrusco o som smakar sött, det gillar mina smaklökar Tungan uteSkål endast 7%men oj vad gott det var. Det kommer nog bli nya favvo rödtjutsvinet framöver

ha en härlig lördagskväll allihop det ska jag ha skål o ha det gott 

• Chicita

Lambrusco är jättegott, det var ett av alternativen vi övervägde till brudskålen.
    Men det blev ett annat mousserande rödvin Skål 

• Kaffegrus

Jag har blivit mer och mer förtjust i nya världens viner och sitter nu med ett billigare australienskt vin som är supergott. Hidden Rock med Cabernet Sauvignon. Ska vara bra som sällskapsdryck och passa till gris och fågel. Slår dock inte det amerikanska vinet Cline med zinfandel. DEN rekomenderas. Till er som gillar viner från nya världen ialla fall. 

Köpta också årets glögg rån Blossa i dag. Årets har japanskt tema med smak av ingefära. Spännande! Får se om det inte blir det i kväll också. 

Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?