• Chicita

Helg - vad har du i glaset?

Det finns en "vad ska du äta i dag- tråd" som jag brukar både läsa i och skriva i.

Men jag tänkte att det kunde vara trevligt att få veta vad ni har i glaset.
    Både så att man kan få tips på vilka viner som är goda, bästa drinken - drinkmixen osv...

Så - fyll på Flört 

• Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?
  • Makeupmyday

Masi Ripasso, ett rött vin som är himla lättdrucket, passar till allt!

• CharliesChoice

I dag har det blivit latte! Annars håller jag med ovan om Beo, sjuuukt gott för oss som väljer alkoholfritt!

• PiaB
    Chicita skrev 2012-11-17 17:59:16 följande:
    Blev lite inspirerad av PiaB Glad men vi har bara en enkel Shiraz hemma. Så det får bli den i så fall...
    Kul om man kan inspirera! Och då vill jag tillägga att jag gillar allt från 80 kronors viner och uppåt. Våra favoriter kostar faktiskt 350 och 99! Det som kostar 99 kan jag varmt rekomendera. Heter McManis och är fantastiskt gott och smakar som ett 300 kr vin Förvånad. Så även om jag vet att jag ibland farmstår som en vinsnobb {#emotions_dlg.tongue-out} , så har priset ingen betydelse. Är det gott så är det
  • stormhelen

Själv sitter man med blivande svärmors hemagjorda flädersaft gjord på årets blommor. {#emotions_dlg.flower} Super smmmmmmmmmmmmaskigt. 

• Chicita
    PiaB skrev 2012-11-18 10:57:42 följande:
    Kul om man kan inspirera! Och då vill jag tillägga att jag gillar allt från 80 kronors viner och uppåt. Våra favoriter kostar faktiskt 350 och 99! Det som kostar 99 kan jag varmt rekomendera. Heter McManis och är fantastiskt gott och smakar som ett 300 kr vin Förvånad. Så även om jag vet att jag ibland farmstår som en vinsnobb {#emotions_dlg.tongue-out} , så har priset ingen betydelse. Är det gott så är det
    Ja Porcupine Ridge (89:- tror jag) är riktigt gott det med, men man ska välja Syrah i så fall, dom tillverkar med två olika druvor och Syrah är den bästa Glad

Det är ju inte prislappen som bestämmer om det är gott egentligen som du säger. Man kan fynda riktigt bra viner för under hundralappen ibland, och få riktiga bottennapp på närmare 400:- hyllan...
    Jag brukar gå efter vilken druva, vilket distrikt och sen kolla på balansen (syra, sötma osv) 
  • Tessla

I går blev det en Amarone Valpoliciella till tjälknölen på älg, ungsrostade rotsaker och trattkantarellsås... 
    Gott var det ! 

• stormhelen

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, Amarone det är grejjor det, kan aldrig bli fel med ett glas eller två av sådant mummsigt vin. Skål!Skål

Svar på tråden Helg - vad har du i glaset?