Jag känner också igen det här, och tror att vi skrev mycket till varandra i den förra tråden. Och jag kan bara säga som Chicita, skönt om iallafall pappa börjat lyssna på dig.
Jag väger jättejättemycket men har haft turen att aldrig någon kommenterat mitt utseende. Förstår att det måste vara jätte tråkigt.
Faktum är att jag tror att jag igår kom fram till något. Min blivande man älskar mig som jag är men stöttar mig om jag vill gå ner i vikt, vilket jag vill. Igår var en speciell dag för oss, vi var och tittade på kyrkan och värdshuset som vi bokat. Så vi lagade en riktig festmåltid och drack ett gott vin och hade allmänt trevligt. Men jag blev så äckligt mätt så jag nästan blev sjuk!
Jag började nästan gråta och sa till honom: jag måste sluta äta så mycket, hjälp mig! Och han svarade: men jag kan inte hjälpa dig. Jag kan stötta dig men du måste göra jobbet. Jag kan inte hålla för munnen på dig och förbjuda dig att äta.
Och precis så är det. Jag måste göra jobbet själv. Och det har kanske ingenting med ditt problem att göra. Men jag känner att antingen vill du gå ner i vikt för din skull och då kommer det att funka. Simmar du tre gånger i veckan har du snart lyckats.
Men är det så att du vill gå ner i vikt för andras skull så är det svårt. Då har du inte hjärtat med dig. Då tror jag du måste bestämma dig för att du duger som du är, och verkligen tycka det. Kanske enklare sagt än gjort. Men då sitter det "bara" i självkänslan. Du känner att du inte duger eftersom du får höra .
Jag skulle bli så arg på mina föräldrar eller vem det nu är, så jag skulle tillslut be dem att vi slutar träffas om de inte har något annat att prata om än vad de tycker är fel på mig.
Önskar dig lycka till med viktnedgången, om det är vad du vill. Kram