• javas

Fotobok med hårda blad.

Hej
    Är på jakt efter någon sida på nätet som gör fotoböcker med hårda blad.
    Jag såg detta hos vår fotograf, men där kostar dom ju endel.
    Jag skulle vilja göra en med massa fina bilder vi har från bröllopet och festen.
    Det enda jag hittar är med tunnare vanliga blad.
    Jag vill alltså ha med blad som i en pekbok.
    Någon som sett? tips?

• Svar på tråden Fotobok med hårda blad.
  • Chicita

Fullt så tjocka var dom ju inte på fujidirekt som vi beställde av. Men jag tyckte att dom var rejält tjocka, hade förväntat mig tunnare. 
    Vi tog deras dyraste version med hårda pärmar... 

• javas

Ok! Ja just så tjocka som jag helst vill ha verkar vara svårt o hitta.
    Hos fotografen kosta en sån 6000kr, men då var de ju med hans tagna bilder.
    Önskar jag kunde hitta det någonstan.... :(

• Chicita

Vi beställde ett litet pluttehäfte med genomskinliga pärmar och ringbindning i och för sig. Och dom hade såna där jättetjocka blad.

Ska se om jag kan hitta vart det var, det vi tog var en gratis"prova på" grej, den fanns i flera storlekar 

• javas
    Chicita skrev 2012-11-20 19:00:32 följande:
    Vi beställde ett litet pluttehäfte med genomskinliga pärmar och ringbindning i och för sig. Och dom hade såna där jättetjocka blad.

Ska se om jag kan hitta vart det var, det vi tog var en gratis"prova på" grej, den fanns i flera storlekar 
    Åh ok!
    Tusen tack!
  • Chicita
    javas skrev 2012-11-20 19:10:20 följande:
    Tack, ser ju så ut =)
    Tack igen
    Du kanske kan maila dom och be att få veta hur hårda bladen är Glad
  • Willow

Det ar nog svart att hitta en fotobok som har lika tjocka sidor som hos din fotograf. Anledningen till att det ar sa tjocka sidor och att dem ar sa dyra ar att albumen (oftast) ar handgjorda. Vi fick ett inkluderat i priset och det var jattefint, men man kan ju inte fa med sa manga bilder som man vill.

Vi gjorde aven en fotobok att ge som gava till foraldrar och svarforaldrar, jag anvande www.mypublisher.co.com. Du kan valja tjockare papper, fast det blir ju langt ifran sa tjockt som en sk 'pekbok'

Annars kan jag tipsa om: www.mymemory.com/en/products/hardcovers/100-page-personalised-photobook
    Min van anvande sig av denna och det ar 50 sidor du far pa kopet, vilket ar ganska ovanligt. Och om du skulle vilja bestalla fler kopior, kanske som julklappar, sa kostar dem £30 (ungefar 300kr).  

• Chicita
    Ziroz skrev 2012-11-26 22:20:22 följande:

Kolla in postfoto.se där har vi beställt fotobok med hårdapärmar.

Hårda pärmar finns överallt. Men TS vill ha en bok där bladen inuti boken är hårda som i en barnbok / pekbok.
Svar på tråden Fotobok med hårda blad.