• Brudiframtiden

Save the date?

Vi vet ännu inte vilken tid vigsel kommer att ske, det enda som är bokat är datumen. Vi gifter oss 31 augusti nästa år. är det lagom att skicka ut save the datekort med julkorten nu och kanske skicka ut riktiga inbjudningar i maj? Vad tror ni?

• Svar på tråden Save the date?
  • CoG

Vi skickade ut "save the date" kort för ett par veckor sedan och gifter oss i juli.
    Anledningen till att vi skíckar ut dom är att det finns risk att folk annars planerar att åka bort eftersom att juli är en typisk semestermånad.

Jag kan tänka mig att de som gifter sig under storhelger också kan dra nytta av att skicka ut save the date.
    Men om det är en vanlig helg borde det kunna räcka med att veta om vigseln ett par månader innan...
    Så funderade jag iaf då jag gjorde våra STD kort.

• GustavB

Vi gifter oss 2014 på sommaren, kommer skicka ut save the date korten under sommaren 2013 då vi har en del gäster från utlandet. 
    Tycker absolut ni kan skicka Save-korten i jul  

• Fjärilen

Vi gifte oss i Italien i September. Vi skickade ut save the date i November redan, så att folk kunde planera sin semester, boka billiga flyg osv. Inbjudan skickades sedan i mars med osa i maj, då vi behövde veta hur många rum som skulle bokas på vingården.

Jag anser att man kan skicka save the date, så fort man har bestämt datum :)

• Brudiframtiden

Ok. Här blir det väldigt enkla kort i form av utstansade hjärtan "tags" från panduro som jag textar med kalligrafipenna bara. men är det onödigt att skicka ut korten tror ni eftersom 31 augusti INTE är någon direkt semestervecka....de flesta har ju börjat jobba då....Och när blir det lagom att skicka ut själva inbjudningarna sen?

• CoG

Jag tror inte att det behövs STDkort utan att det räcker med att skicka ut inbjudningarna i maj.
    Då borde ju även de som kanske behöver resa en bit inom landet hinna fundera på en ledig dag från jobbet tex.

Men då det gäller bröllop, iaf ens eget..då kan det ibland vara så otroligt roligt att få göra det officiellt lite tidigare än vad brukligt är.
    Så vill du skicka ut en hint om att något stort kommer att hända i slutet på sommaren så gör det just av den anledningen.
    Men känns det som ett jobbigt tvång, då tror jag att det går jätte bra även utan STDkort :)

Brudiframtiden skrev 2012-11-27 11:07:23 följande:
    Ok. Här blir det väldigt enkla kort i form av utstansade hjärtan "tags" från panduro som jag textar med kalligrafipenna bara. men är det onödigt att skicka ut korten tror ni eftersom 31 augusti INTE är någon direkt semestervecka....de flesta har ju börjat jobba då....Och när blir det lagom att skicka ut själva inbjudningarna sen?
  • GustavB

OT: men kan inte låta bli att skratta åt STD-kort :p 
    När jag bodde i USA hade vi en kompis som skickade ut "Forgive me, I gave you a STD" med en söt liten kattunge på, till våra andra kompisar efter diverse krogragg :]

• CoG
    GustavB skrev 2012-11-27 11:27:12 följande:
    OT: men kan inte låta bli att skratta åt STD-kort :p
    När jag bodde i USA hade vi en kompis som skickade ut "Forgive me, I gave you a STD" med en söt liten kattunge på, till våra andra kompisar efter diverse krogragg :]
    Ja, visst är det kul med förkortningar på olika språk :)

Det där var uppe i en annan tråd tidigare också.

Brudgum kan förkortas med BM....då tänker jag som 2barnsmamma på barnmorska isället.

På våra kort stor det "boka in den..." på framsidan.
    Men ingen skulle förstå om jag kallade det BID kort.
Svar på tråden Save the date?