Anonym (Bara nyfiken :)) skrev 2012-11-27 19:14:39 följande:
Jag bara undrar. Vill inte va värsta moode breaker nu. Men varför gifter man sig? Eller varför ska du gifta dig?
I mina ögon just nu är det bara dyrt, om det nu skulle hända att man skiljer sig så blir det rätt svårt med uppdelningen vad som är mitt och ditt eftersom allt delas, läskigt med möhippa om nån tvingar än hoppa bungy jump, Vad man ser på filmer så verkar det inte vara så kul efter man gift sig, tänk om man får kalla fötter just för man ställs under lite press.
Jag menar, man kan ju leva med varandra hela livet ändå och älska varandra!
Så varför gifter du dig? E jätte nyfiken på att veta
hoppas ingen tar illa upp, ja vill bara diskutera lite
Kul fraga!
Jag tycker det kanns radikalt och haftigt. Att saga till alla man kanner "Jag valjer
Honom. Jag kommer aldrig att andra mig, nagonsin. Om det blir tufft ska jag kampa. Om han blir sjuk eller svag ska jag stotta och hjalpa. Om han sarar mig ska jag forlata." Och att verkligen vaga lita pa att han kommer att gora samma sak. Det kanns verkligen jattestort och jattespannande, som ett aventyr vi ska ha tillsammans.
Jag har inga sadana tankar som du verkar ha om ditt forhallande. Jag tanker inte pa nagon eventuell framtida bodelning och jag har inte "kalla fotter" av "pressen". Om man kanner sa och har nederlag i tanken redan fran borjan, sa tycker jag inte man ska gifta sig.
Sa jag tror att du har valt det som ar ratt for dig, eftersom du kanner som du gor.