Bröllop nära väns bröllop
Hej alla, jag är ny här på sidan o jag har en liten fundering som jag bär på o skulle vilja diskutera o få synpunkter på.
Jag o min sambo har varit tillsammans i 7 år o han friade i höstas...yeeej. Jag har längtat efter detta länge då vi har haft distans i många år...men min sambo har inte varit redo förrän nu. Nu är det så att vi känner att vi inte vill vänta så länge med att gifta oss utan vill ta steget redan i sommar. Min högsta önskan är också att gifta mig utomhus så någon gång på sommaren får det bli. Nu är det så att en av mina bästa vänner gifter sig i slutet av september o jag ska vara en av hennes tärnor. Detta har jag vetat i ett par månader innan vi började planera vårt eget bröllop. Jag och min sambo har nu hittat ett drömställe där vi vill vara o lediga helger vi kan o som stället är ledigt är i juli o augusti. Vi tänker oss nu i början av augusti. Detta känns väldigt bra för oss. Men samtidigt får jag väldigt dåligt samvete över att vi nu ska gifta oss före dom o är rädd att hon tar illa upp eftersom vi tar ett datum så nära inpå deras bröllop.....även om det är en o en halv månad före. Hur skulle ni reagera?