Hur göra med guldplätering?
Jag har ett par örhängen som är guldpläterade hur ska man göra föratt dom ska hålla sig fina? Alltså inte slita bort pläteringen så fort?
tips?
Jag har ett par örhängen som är guldpläterade hur ska man göra föratt dom ska hålla sig fina? Alltså inte slita bort pläteringen så fort?
tips?
Låt bli att använda dom?
Det finns inget sätt som gör att dom slits mindre. Dom slits vid användning helt enkelt...
okej jag har hörtom att man kan drapå lite nagelack ofärgat... undraromdetkan bli bra..?
Tja, det beror på pläteringen det...
Nagellack kan eventuellt göra det fläckigt. Men det kan också ge en slityta. (Om det är en "plupp" på baksidan av örhänget så är det inte säkert att det passar om du har nagellack på heller)
Å andra sidan är det inte meningen att man ska ha nagellack i öronen, så du kan få allergiska reaktioner på det också om du har riktig otur.
Jag har nickelallergi, och innan det började bli vanligt med alternativ som inte innehöll så stora mängder nickel så testade jag det där med nagellack några gånger.
Jag blev röd och irriterad i hålen i öronen, antagligen för att nagellack innehåller lösningsmedel och det inte var så bra för öronen. Men jag blev mindre irriterad än om jag inte skulle haft lacket på i alla fall.
Men jag kunde inte lacka hela pinnen för att då fick jag ju inte på plupparna bak. Och metallen blev ofta ful och flammig oavsett metall. Har ju dock inte provat på riktigt guld då jag inte haft någon anledning att göra det