Inlägg från: socionomen |Visa alla inlägg
  • socionomen

Lovar och inte lova

Min pojkvän friade till mig förra året, den 19 december och jag blev världens lyckligaste efteråt.
    Vid nyår sa att han hade ändrat sig på grund av flera faktorer.

För två veckor sedan framkom det att han hade flirtat med en tjej på fb som han är vän med, som har dessutom har legat med en gång. Han hade kallat henne för "pearl of the pearls" "hej snygging" och kisses and hugs som avslut liksom.

Jag blev ledsen och förtvivlad efteråt, jag frågade om han någonsin tänkte gifta sig med mig?
    han sa- Jag kan lova dig att jag aldrig kommer att förlova mig eller gifta mig med dig!
    jag svarade: Kan du lova mig att du aldrig kommer gifta dig med någon annan?
    Han sa: Nej! Du har inget med mitt liv att göra om det tar slut mellan oss.

Jag blev ledsen och dämpad efter detta, Vi har en son tillsammans och jag har två barn sedan tidigare som han är en bra styvfar till.

Hur tolkar ni det här? Snälla ge mig svar..

• Svar på tråden Lovar och inte lova
  • socionomen

Jag älskar denna man så mycket men ibland frågasätter jag honom också?`
    Varför skriver han så till en annan kvinna? Varför skriver han aldrig sånt til mig.

Det värsta är att sedan en tid tilbaka så säger han att jag inte får sex förrän jag går ner 30 kg,
    och når jag vikten 75 kg så slutar han röka. Varför gång jag går ner i vikt så köper han massor av godsaker till mig, osv. Jag orkar inte så mycket längre men jag älskar honom så mycket.

Det enda jag vill är att han befäster vårt förhållande på något sätt , förlovning eller giftemål? vi har varit ihop i 5,5 år nu. Han skriver inte ens att han är tillsammans med mig på fb, han säger, ingen har något med att göra vem jag är ihop med? Blir så ledsen och förtvivlad.

Svar på tråden Lovar och inte lova