Lovar och inte lova
Jag håller med i flera av inläggen men känner igen mig i det TS, anonym och AnnaMolly skriver, jag har oxå varit sambo med en psykopat, vi har en dotter ihop och vi va förlovade och på väg att gifta oss... som tur var va barnet som växte i min mage viktigare än mig själv vilket gjorde att jag vågade ta tag i det och lämna...
Du säger att han är en bra bonuspappa, men är han verkligen det? Om han inte behandlar sin sambo dvs dig som han borde älska eftersom ni är just sambos med respekt och barnen då ser det, det gör ju att de får en helt fel bild om hur man ska behandla de man älskar, det kan ju påverka dem i deras relationer när de blir vuxna, något som du kanske lättare kan ta till dig än att han är dum mot dig.
Mitt ex har föräldrar som va precis så, hans pappa hade noll respekt för hans fru dvs mitt ex mamma. Han förnedrade henne med ord och körde med henne... därför kanske det inte är så konstigt att sen hans son dvs mitt ex oxå behandlade mig på detta sätt, respektlöst och förnedrande... men han va inte alltid sån - därför säger jag att han är en psykopat, han vänder kappan hela tiden och aldrig vet man på vilket humör man är på. Jag är evigt tacksam att jag lämnade när jag kunde och orkade... förstår att din situation är jättesvår men både du och dina barn kommer må så mkt bättre om ni lämnar honom, har du familj och vänner som kan stötta dig? Det hjälpte mig otroligt mkt, ingen visste att han betedde sig så här mot mig och jag själv höll en fasad uppe - ingen hade egentligen kunnat säga någt eftersom jag själv va tvungen att komma fram till detta och inse det. Men du har ju kommit en bit på väg genom att ha reagerat och skrivit här så förhoppningsvis så orkar du ta tag i detta, jag lovar du kommer må tusen gånger så mkt bättre och känna dig så mkt starkare sen när du är ur det - det kommer kännas som en stor sten faller från ditt hjärta.
Det tog några år för mig att träffa rätt man men nu när jag har gjort det är jag så glad och tacksam för all väntan och allt jag gått igenom har på något vis varit värt det nu när jag fått det så här fantastiskt bra och äntligen vet jag att det är rätt och äntligen vet jag att det är så här jag förtjänar att bli behandlad, jag känner mig så älskad och buren av min blivande man och det hoppas jag att du ska få uppleva du oxå!
Massor med styrkekramar och lycka till!