• Snösparv

Vad kallas denna modell?

Jag är nyfiken på en vigselring som har en sten som liksom går över på förlovningsringen om ni förstår hur jag menar? Jag skulle vilja kunna hitta fler bilder på dessa ringar men jag begriper ju inte vad man kallar denna modell för, är det nån som kan hjälpa mig?

Mottager mer än gärna tips på snygga ringar av denna modell också Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-08 09:22
    Överlappsring kallas den!

• Svar på tråden Vad kallas denna modell?
  • Annamolly

Hitta en bild pa en sadan och posta har sa kanske nagon kan svara... Jag har ingen aning om vad du menar, tyvarr.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • VanAbo

Menar du två separata ringar där den ena ringen "går under" vigselringen med den stora stenen? 
    Om det är det du menar så tror jag inte att den typen av ring heter något speciellt utan man får helt enkelt hitta ett set som passar ihop och satsa på en relativt stor sten som är lite "upphöjt" så den andra ringen har plats att "gå under"... Sånna varianter hittar du nog tyvärr inte på de vanliga guldbutikerna i Sverige utan får gå till en guldsmed och specialbeställa, om det nu inte är så att du har vägarna förbi exempelvis usa. Jag har själv två ringar som typ är som min beskrivning och de köpte jag i Usa..
    Men om det är en speciell ring du menar som är typ "två i en" så har jag tyvärr ingen aning.. 
    Lycka till! 

• Boringbrick

Menar du såna som är gjorda för att ha tillsammans, så den ena ringen är formad annorlunda för att den andra ska passa perfekt ihop med den? 

• Snösparv

Jag provade ett par på smycka här i stan, de passade ihop med min vanligt släta ring som jag har som förlovningsring. Så det är inget par, men det kanske det borde vara för att passa perfekt. Det finns alltså att köpa utan att de är i par.

Hittade en bild från smycka.se - just denna ring är riktigt ful men det är rätt modell Flört

smycka.se/blog/produkter/1706/kajsa/

Men vad kallas modellen?

Svar på tråden Vad kallas denna modell?