• maxmamma

Visar ni er blivande klänningen innan bröllopet?

Tjena brudar!

är lite nyfiken att höra hur ni gör med brudklänningen innan bröllopet.

Visar ni klänningen för er m2b innan ni gifter er eller får det bli en överraskning hur klänningen ser ut på själva när ni viger er??

Kan berätta som så att första gången jag gifte mig så  designade jag en klänning själv som jag lät en sömmerska sy upp åt mig o min dåvarande fick inte se klänningen förens på själva bröllopsdagen.

Har gjort så även denna gång att jag låter min m2b får se den på själva bröllopsdagen, inte innan för jag vill att det ska bli en överraskning för honom hur jag ser ut på dagen D.

hur har ni andra gjort o hur resonerar ni kring det hela?

Finns inga rätt eller fel här, bara nyfiken o vill höra andras åsikter.

• Svar på tråden Visar ni er blivande klänningen innan bröllopet?
  • Grodprinsens brud

Jag tänkte faktiskt ha visat när klänningen kommer men då sa min lilla mamma STOPP =) Så när klänningen kommer får jag packa med den i bilden och åka till henne så att jag kan prova den med mor och moster närvarande.. Sedan i ärlighetens namn så tror jag inte min M2B är så särdeles intresserad av knappar hit och spets dit =)

• eml33h

Min m2b har sett klänningen, han var med och valde.
    Han kommer tycka jag är vacker oavsett om han sett den eller inte.
    Blir ju ingen jätteöverraskning, han vet ju hur jag brukar se ut ;P
    Och förhoppningsvis ser jag fortfarande ut som mig själv när håret och sminket är på plats.

• Mmmaria

Nix pix, den fick han inte se förrän på vår fotografering 2 timmar innan vigseln. För honom kvittade det nog, men jag ville överraska lite.

• Emelie 87

Absolut inte! Han fick inte se den förrän i kyrkan när jag kom gående ner för gången. Och fotografering hade vi efter vigseln. 

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • ThereseV

Min sambo var med när jag köpte klänningen, så han har sett den. Däremot så blir det nog en wow-effekt ändå. Förhoppningsvis så ser jag inte likadan ut på bröllopsdagen som i provrummet...osminkad, med trist, platt, hängandes hår och fel underkläder :P 

• L och J

Min karl vill vara med i allt kring bröllopet så han säger att han absolut vill se den/dom innan som ni skrev ovan så blir det ju ändå en annan sak på självaste dagen

• Tilda93
    L och J skrev 2012-12-15 00:28:36 följande:
    Min karl vill vara med i allt kring bröllopet så han säger att han absolut vill se den/dom innan som ni skrev ovan så blir det ju ändå en annan sak på självaste dagen
  • sofic

Hej!
    Jag ville visa klänningen men m2b vill att det ska vara lite av en överrskning hur jag ser ut på vår bröllopsdag. Han vet att den är mest i spets och vit men inget mer :)

• Principisessan

Han har inte fått se den. Däremot fick han se en bild på det jag utgick ifrån, har sytt upp min i kina så det gick ju att modifiera den som man ville. Så varken slutresultatet eller på mig har han inte sett. 
    Kronan jag ska ha har han däremot sett. Det var hans förslag att jag skulle låna den av kyrkan :)  

• amelian

Min m2b har sett klänningen innan. Verkade mest jobbigt att hålla den "hemlig" eftersom att det är hans mamma som har sytt klänningen och hon bor 50 mil från oss. Så när jag skulle åka och prova den fick han givetvis följa med.

• Chicita

Jag sydde ju min själv, och för att kunna prova ordentligt så behövde jag hjälp med snörningen.
    Och maken var ju den enda som fanns tillgänglig.
    Så han såg den flera gånger innan. Han hjälpte mig även snöra den på bröllopsdagen.
    Glad 

• Annamolly

Min fastman far inte se klanningen innan dagen! Han vet vilken designer den kommer ifran, han har sett nagra av deras andra klanningar och jag vet att han gillar den stilen men han har inte sett den jag valde. Ska bli sa spannande att ga fram till honom vid altaret och se wow-effekten! Glad

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Kroatien2013

Kan tyvärr inte låta bli att visa den innan, men hoppas att det ger wow-effekt ändå när man är makead o fixad på bröllopsdagen.

Svar på tråden Visar ni er blivande klänningen innan bröllopet?