• Fremm

Snustorr hy som flagar sig - vad hjälper?

Hej,

Börjar oroa mig lite för min hy som flagar sig och är så torr så här års pga kylan... jag smörjer mig med feta nattkrämer och lite lättare dagkrämer innan jag lägger min makeup men det hjälps inte, det flagar sig ändå på och runt näsa, osv... har nån/några något tips på vad man kan göra för att återfukta huden ordentligt, vill inte se ut så här på min bröllopsdag precis! :(

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Snustorr hy som flagar sig - vad hjälper?
  • FrökenMäkelä

Miniderm från apoteket.

• Makeupmyday

Jag lider av samma sak, jag blev tipsad av en kompis att använda mandelolja, funkar jättebra! Kleta på där det är torrt innan du går och lägger dig. Man kan behöva ha en handduk på kudden dock ;)

• snowstars

Olivolja! Smörj och skölj bort, smörj igen efter en timme.. Vill man kan man blanda med lite socker så blir det som en peeling (antar jag, jag har aldrig peelat).

Man kan också bara smörja innan man går och lägger sig eller så. Jag brukar få jättetorra ögonlock och då är olivoljan min räddning!

• Boringbrick

Jag har haft supertorra läppar som har flagat osv, även torr i ansiktet, gick till apoteket och frågade vad som hjälper. Hon tog fram "Locobase repair" - specialcreme för mycket torr hud.

Har nu använt min i några dagar, jag använder dessutom bara på natten och jag börjar äntligen bli normal i huden igen. Så jag tycker att den är superbra! Den går att använda överallt på kroppen :)

• Boringbrick

Glömde nämna att den är väldigt dryg också, det behövs inte alls mycket. ;) 

• Fjärilen

Jag har haft atopiskt eksem sedan jag var 6 månader gammal. Och nu på vintern så har jag alltid blivit torr som fnöske. Men jag har äntligen hittat en lösning som fungerar för mig :)

Varje morgon och kväll så smörjer jag in mig med först essex, i hela ansiktet även på ögonlocken. Sedan smörjer jag in ansiktet med Clinique Extra moisture surge extended thirst relief och runt ögonen använder jag Clinique All about Eyes Rich.

Jag har varken eksem eller torr hud längre. Min hud har fått en sån där fantastisk lyster, som man har i reklamfilmer.

Kan starkt rekommendera.

Svar på tråden Snustorr hy som flagar sig - vad hjälper?