• Akjson

Vart skulle ni vilja åka på mini bröllopsresa?

Vi gifter oss 15 juni och den 17 juni vill jag och min sambo åka på bröllopsresa alldeles själva utan barn i 3-4 dagar. Funderar på Barcelona. Går direktflyg dit med norwegian. Vill vill gärna bo lite fint... Vad säger ni? Vart vill ni åka och vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Vart skulle ni vilja åka på mini bröllopsresa?
  • Wedding By Katarina

Åh, finns så många härliga ställen... Vi flög till Rhodos utan barn 4 dagar. Lämpligt med kort flygtid, direktflyg. Bra resmål om man är intresserad av sol och bad. Finns många fina hotell att välja mellan. Har också nyss varit i Budapest. En himla mysig stad. Även där kort flygtid och direktflyg. Väldigt fin stad att promenera omkring i, ta en tur på Donau. Bra prisnivå i Budapest. Finns även här många fina hotell att välja mellan. Ha en trevlig resa!

• Wedding By Katarina

Tillägg: när vi gifte oss åkte vi på mini-bröllopsresa till London. Det var också trevligt förstås, men idag skulle jag nog faktiskt hellre välja Budapest om jag skulle välja bröllopsresa till någon stad.

• MH2014

Warszawa, Prag, Barcelona, Bordeaux..... Finns så mycket fint.

Frågan är ju VAD ni har för intresse och vill uppleva?

• Cakes

Jag hade lätt åkt till Sardinien! Jag och min sambo var där i september i år och det var helt underbart! Vi flög med Ryanair till Alghero och bokade hotell via booking.com. Det hotellet vi bodde på hette La Riviera (om jag inte missminner mig). Mysig strandpromenad till gamla stan, precis vid stranden Lido och gångväg till den sjuuuuukt fina stranden Maria Pia! Vi åkte lördag till lördag men jag tror att Ryanair flyger både dit och hem varje lördag och tisdag. Så då kan ni ju välja bara några dagar. Rekommenderas varmt för en romantisk bröllopsresa ;)

• Mmmaria

Barcelona såklart !! City + strand + god mat

• annika01

Vi hade nog valt Skottland. Tänk att få bo på nåt gammalt slott med vy över det vackra landskapet!

• Kroatien2013

Rom om ni vill utomlands, så vackert med alla fontäner, dock lite dyrt. Annars hade jag tagit en spaweekend i Sverige och bara njutit och tagit det lugnt utan barn.

• sandri

Vi kommer att gifta oss i februari, och om vi ska åka någonstans liten ganska snart eferåt skulle det definitivt bli hit:
    www.kakslauttanen.fi/en/accommodation/
    Och sova i glass igloosarna!
    Tänk att ligga och titta ut på stjärnorna från sängen! underbart!:D 

• Allis

Det beror på vad ni är intresserade av. Vi var i Budapest förra året, mycket att se och väldigt välfungerande kollektivtrafik hamnade på pluskontot.

Amsterdam är fantastiskt, Rom spännande, i London finns förstås allt och lite till. Min son och jag var i Riga för ett par år sedan, också trevligt.

• Akjson

Tack för alla tips. Vi har rest en hel del och varit i många städer. Det vi är intresserade av denna gång är fint hotell, gärna med pool, ändå närhet till stad och fin strandpromenad. Typ Barcelona. Men jag kan även tänka mej Istanbul. Där har jag bara varit på vintern och skulle gärna se det i sommar. Det är viktigt att vi kan flyga direkt då vi är borta så få dagar...

• pulmonate

Barcellona är en jätte fin stad. God mat, mycket liv, romantiska promonader, stranden, mm.

Själv har jag bott i Rom i 6 år så det kan jag varmt rekomendera. En mer romantisk stad finns inte. Stadskärnan är relativt liten och du kan ta dig runt till fots. Massor med fina gränder, god mat (vill du ha specifika tips så säg till), massor med kultur. En weekend räcker för att se det viktigaste.
    Områden som Trastevere och Campo dei Fiori, Piazza Navona är jätte fina att bara "gå vilse" i. Jag skulle tippa om att åka dit året runt förutom Juli och Augusti när det är FÖR varmt.  

• yavanna81

Vi var i Venedig i maj förra året, helt fantastisk stad. Vi bodde i en semesterort utanför och åkte in till stan på besök, då får man lite av varje.

• Akjson

Nu är det bokat. Vi åker till Nice i tre dar dygnet efter vigseln. Vi bor på ett hotell vid strandpromenaden och har pool och strand.... Blir mysigt. Tack för alla tips....

Svar på tråden Vart skulle ni vilja åka på mini bröllopsresa?