• Pyttis

använda mormors gamla ring som vigselring?

behöver lite åsikter hur jag ska göra med vigselring.. jag och sambon gifter oss i sommar och har inte så stor budget, så vi hade tänkt att vi skulle köpa en varsin titanring till vigseln då han med tänkt ha 2 ringar, men igår fick jag en ring av min mormor som jag varit "kär" i sen jag var väldigt liten och satt ihop med henne och titta i hennes smyckskrin. nu är den dock lite för liten men tror inte det skulle vara några problem att slå ut den.

vi har lite räfflade guldringar som förlovningsringar, tycker ni "mormorsringen" kan funka ihop med den? eller ska jag köpa ny titanring och ha samma kombination som sambon?

förlovningsringen

mormorsringen

• Svar på tråden använda mormors gamla ring som vigselring?
  • Chicita

Att ringarna ska matcha är ett relativt nytt påfund. 
    Nu matchar ju mina i princip eftersom det är samma skena och samma font på utsidan (men olika text). Men jag tycker ändå att det är snyggt när man bryter av.
    Om du gillar mormorsringen och vill ha den som vigselring, och en guldsmed säger att det inte är några problem att förstora den (och det inte kostar skjortan) så kör på det.
    Du och din blivande behöver inte ha samma kombination, det viktigaste är att ni själva trivs med vad ni har på fingret Glad 

• Pyttis
    Chicita skrev 2012-12-18 10:22:47 följande:
    Att ringarna ska matcha är ett relativt nytt påfund. 
    Nu matchar ju mina i princip eftersom det är samma skena och samma font på utsidan (men olika text). Men jag tycker ändå att det är snyggt när man bryter av.
    Om du gillar mormorsringen och vill ha den som vigselring, och en guldsmed säger att det inte är några problem att förstora den (och det inte kostar skjortan) så kör på det.
    Du och din blivande behöver inte ha samma kombination, det viktigaste är att ni själva trivs med vad ni har på fingret Glad 
    jo, håller med om att det inte behöver vara lika, var bara så inställd på att vi skulle ha samma och var och tittade på vilka vi tänkte beställa för ett tag sen då jag inte viste att jag skulle få denna av mormor förns igår. så är lite stäld när jag trodde vi hade bestämt oss. men får väl göra som du säger och gå och kolla vad det skulle kosta att slå ut den lite :)
Svar på tråden använda mormors gamla ring som vigselring?