• Bianca

Ceremoni utomlands - tips!!

Hej alla glada! 

Jag och min m2b vill gifta oss borgerligt på Landvetter. Dit är de allra närmaste är välkomna och sedan är tanken att vi två åker iväg till någon destination och har en ceremoni på en strand. Nu skulle jag vilja ha lite tips på olika destinationer. Om du har erfarenhet av detta - berätta då gärna hur er dag såg ut! Hjärta

• Svar på tråden Ceremoni utomlands - tips!!
  • pulmonate

Med tanke på att ni redan är gifta, så är vigseln utomlands bara symbolisk och därmed mycket enklare att fixa. Beroende på när ni ska gifta er så kommer det kanske att vara många människor på en strand. Kanske att vänta till solnedgången kan man kanske övertyga folk att flytta sig undan. 
    På Sicilien (och självklart på andra ställen) fanns det en massa restauranger som hade terrasser utmed havet. Då kanske man kan komma överens med dem att få lov att använda terrassen en halvtimme innan öppning och sen kan ni äta middagen där allihopa.
    Kanske hittar man en villa man kan hyra som alla gästerna delar på priset som har utsikt över hav, sjö eller en fin trädgård. Det kanske desutom blir billigare att ha ett sådant boende och då får ni en fin "weekend bröllop".

Vi gifte oss vid Gardasjön. Det är dock ett lite dyrt alternativ om det bara är ett symboliskt bröllop, då jag inte vet om man kan undkomma utgifterna kring pappersarbetet av bröllopet.  

• Wedding By Katarina

Min erfarenhet av bröllop utomlands är från Thailand och då främst södra Thailand. Ett strandbröllop där blir alltid mycket fint! Många hotell i Thailand har lång erfarenhet av att arrangera bröllopsceremonier för västerländska par och kan hjälpa till med allt kring vigseln såsom blommor, frisör, fotograf, etc. Det finns även många bröllopsarrangörer (med svensk personal) i Thailand, företag som helt ägnar sig åt att arrangera bröllop i Thailand. De allra flesta väljer att ha sitt bröllop på stranden och bäst tid att gifta sig är sen eftermiddag, då det inte längre är lika hett ute. Efter vigselceremonin kanske man har anlitat en fotograf som tar några bilder i solnedgången, sedan äter man bröllopsmiddag. Ofta är ett bord då dukat på stranden och vackert dekorerat med blommor och ljus.

Lycka till!

Katarina

www.weddingbykatarina.se

Svar på tråden Ceremoni utomlands - tips!!