Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Äktenskap med villkor

jag kan tycka att visst, äktenskapsförord är ju en bra sak.. men i ditt fall vet jag väl inte.. alltså det är ju säkert bra, men på så sätt han lägger fram det är ju inge schysst tycker jag. för visst mena du att han tycker att om han skulle olyckligt dö, så får du inget.. och om ni skiljer er, så får du inget?? kan ju ha missuppfatta också.. 

• filibustern
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-12-20 14:41:22 följande:
    det är så som du uppfattat  det.

han anser att jag ska inte ha något,  men om jag dör för tidigt  eller tar ut skilsmässa så ska han ha full tillgång till det vi köpt  gemensamt innan giftermålet o även det som köpt efter giftermålet.

men borde inte jag oxå rimligen ha rätt till sånt vi köpt  gemensamt innan vigsel o efter vigsel?
    Ska han sitta o roffa åt sig möbler o tv o sånt som jag lagt ut pengar på men jag inte ska få rätt till det om han dör eller vill skiljas?
    ursäkta mig.. idiotiskt. som andra skrivit. ok, jag köper att han vill behålla det han köpt INNAN ni vart i lag. men det ni köpt tillsammans ska ni ju dela på.. 
  • filibustern
    Anonym (A) skrev 2012-12-21 00:11:08 följande:
    Jag förstår inte heller hur han menar att han vill ha det så pga det du varit med om tidigare. Det vore en sak om det var du som hade skinnat ditt ex, då kunde man möjligen förstå om han kände sig en smula skraj, men varför ska han se till att få orättvisa villkor för att du tidigare blivit orättvist behandlad?

Gift dig INTE med honom förrän du har fått bra svar på dessa frågor!
    håller med föregående talare.. vore ju lite förståerligt om DU skinnat ditt ex när ni skiljde er.. men nu var det ju ditt ex och hans föräldrar som skinnade DIG.. och nu vill din blivande ha äktenskapsförord för att skydda sig mot liknande.....? OLOGISKT: 
Svar på tråden Äktenskap med villkor