Ska jag ta saken i egna händer?
Jag och min pojke (som jag kallar honom fast han är man på 24 år..) har varit tillsammans i snart 5 år och började prata om förlovning för några år sedan men bestämde då att det fick vänta tills vi hade varit tillsammans i några år iaf. I sommars kom ämnet förlovning åter upp och vi bestämde oss för att börja leta ringar.
Även om han vill fria så ska vi i förväg bestämma och köpa ringarna tillsammans (för mig är det väldigt viktigt att få välja min egen ring och det vet Pojken om), sedan får han förvara dem tills han vill fria. Så långt allt väl men nu börjar problemet.
Det datum vi hade satt var nämligen 2012-12-12 men han hade inte tid att gå och kolla på ringar så att de kunde vara klara tills det datumet. Då bestämde vi nyår men samma sak han hänt nu igen. Idag skulle ni gått på stan för att kolla på ringar men han försov sig...
Så vad säger ni? Läge att skälla på honom? Eller helt enkelt köpa både min och hans ring (jag vet vad han vill ha och vad han har för storlek) för att helt enkelt ge honom dem så han har dem när han vill fria.
Problemet är inte att han inte vill förlova sig, han orkar bara inte kolla på ringar...