• Fableux

Ska jag ta saken i egna händer?

Jag och min pojke (som jag kallar honom fast han är man på 24 år..) har varit tillsammans i snart 5 år och började prata om förlovning för några år sedan men bestämde då att det fick vänta tills vi hade varit tillsammans i några år iaf. I sommars kom ämnet förlovning åter upp och vi bestämde oss för att börja leta ringar.

Även om han vill fria så ska vi i förväg bestämma och köpa ringarna tillsammans (för mig är det väldigt viktigt att få välja min egen ring och det vet Pojken om), sedan får han förvara dem tills han vill fria. Så långt allt väl men nu börjar problemet.

Det datum vi hade satt var nämligen 2012-12-12 men han hade inte tid att gå och kolla på ringar så att de kunde vara klara tills det datumet. Då bestämde vi nyår men samma sak han hänt nu igen. Idag skulle ni gått på stan för att kolla på ringar men han försov sig...

Så vad säger ni? Läge att skälla på honom? Eller helt enkelt köpa både min och hans ring (jag vet vad han vill ha och vad han har för storlek) för att helt enkelt ge honom dem så han har dem när han vill fria.

Problemet är inte att han inte vill förlova sig, han orkar bara inte kolla på ringar...

• Svar på tråden Ska jag ta saken i egna händer?
  • Alyllyra

"Passa på" när ni är på stan i nått annat ärende. På väg hem från jobbet, innan bion, under lunchen, eller nått annat passande (vet ju inte vad ni har för rutiner ). Så behöver det inte bli en stor grej av det.
    Eller beställ på nätet hemifrån, med honom bredvid. Då behöver ni inte röra er en millimeter. Detta förutsätter förstås att ringen du vill ha finns att beställa nånstans...

Men i slutändan så är det väl bara att ta det lugnt. Det händer när det händer och ni behöver inte ha bråttom dit. Frieriet kommer att vara alldeles superfantastiskt oavsett vilket datum det blir! Så jag hade inte oroat mig om jag var du. Solig

• Fableux

Det där med stan är svårt då vi inte gör sånt tillsammans (går på stan alltså). Eller i klartext han går aldrig på stan. Nätet är en bra idé men eftersom jag inte till 100% vet jag vill ha för ring så är det lite svårare.

Jo men nu har han sagt att vi ska göra det (prova ringar) sedan i juni. Nu har det gått sex månader, dessutom pratar vi väldigt mycket om förlovning etc men när det väl kommer till kritan blir det aldrig av.  Är väl inte det att jag oroar mig men jag är inte en drömmare. När jag pratar om något så vill jag ha det så NU!
    Tycker det är lite meningslöst av honom att prata en massa om det om det inte ska bli av. Hade då varit bättre om han slutade prata om förlovning och liknande.

Nåja, skällde på honom i telefon för en stund sedan och det verkade hjälpa. Vi ska gå på stan i morgon (första gången på flera månader!) och då lovade pojken att vi skulle kolla lite Drömmer

• Annamolly

Bli inte lessen nu, men ar du 100% saker pa att han vill? Jag tycker det ringer lite varningsklockor nar man ar sa blase att man forsover sig eller "glommer". Ibland ar manniskor fega nar dom vill undvika att sara nagon, och bara undviker saken istallet for att prata om den.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • kitkät
    Annamolly skrev 2012-12-29 13:17:46 följande:
    Bli inte lessen nu, men ar du 100% saker pa att han vill? Jag tycker det ringer lite varningsklockor nar man ar sa blase att man forsover sig eller "glommer". Ibland ar manniskor fega nar dom vill undvika att sara nagon, och bara undviker saken istallet for att prata om den.
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Det var precis vad jag tänkte skriva... Känns som att han undviker det för att han inte vill. Dåliga ursäkter att säga att han inte tycker om att gå på stan eller orkar titta på ringar. Min blivande avskyr att gå på stan och tyckte det var trist att åka och titta på ringar i fyra månader (jag hade svårt att bestämma mig), men ändå följde han med varenda gång.

Om jag var du, TS, så hade jag frågat han rakt ut. Kanske har han ändrat sig eller känner att han vill vänta med förlovning tills han är 100% redo?
  • kitkät

Hur har det gått? Har ni varit och tittat på ringar ännu? 

• kramen

oxå nyfiken hur det går, och en fråga till TS varför friar inte du ?:)

• andbjo

Som kille tycker jag att du ska ta saken i helt egna händer. Köp ringarna OCH fria till honom! Att alltid gå och vänta på att killen ska ta initiativ tycker jag inte känns så 2013.

Svar på tråden Ska jag ta saken i egna händer?