• skrollan

Ringångest! Fin?Ful? Vacker? Prålig? HJÄLP!!!

Jag har tittat lite på dessa ringar men jag kan bara inte bestämma mig. Ena sidan av mig bara älskar dem, men den andra sidan av mig är mycket tveksa. Jag behöver därför din hjälp och din åsikt. Ringarna är vintage stil, dvs lite utsmyckningar på sidorna och så. Ringarna är i 18 k vitguld, den stora diamanten är 1 carat och resterande diamanter på båda ringarna tillsammans är 1,33 carat.

Tyck till!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-29 10:36
    Bild på ringen finns i första inlägget
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ringångest! Fin?Ful? Vacker? Prålig? HJÄLP!!!
  • PiaB

Svårt att svara på vad som är fult och fint. Tycker du den är fin så tycker du ju det. För mig är det aldeles för glittrigt och jag får alltid en billig känsla av för mycket glitter. Typ att det kan vara köpt på Glitter. Men smaken är olika och det är inte jag som ska ha den

• filibustern

håller med föregående talare. "mitt grönt är inte ditt grönt" om man säger så. det du tycker är fint kan jag tycka är fult. i detta läge tycker jag det var alldeles för mycket.  men gillar du dom så. :)

• FrökenMäkelä

Rösta på ÅÅÅH vad vacker, en riktig drömring! men jag kan ju inte säga att det är en drömring. Men hade jag haft pengar att lägga på ringarna så hade dessa säkert kunnat vara ett alternativ!

Alla glittriga ringar inte snygga men dessa tillhör snygg sidan :)

• Alyllyra

Jag tycker de var väldigt vackra. Just vintage-touchen gjorde grejen tycker jag.

Men själva frågan är ju egentligen: Är du beredd att älska dessa ringar i resten av ditt liv? För om det inte är så så är det nog inte rätt ringar... Du vill väl ha ringar som du kan känna "Åh, vad jag älskar dessa" inte "Hmm, blev det för pråligt trots allt?"
    Hoppas du hittar rätt!

• Principisessan

Jo de är vackra, däremot får jag lite känslan av fejkvintage, dvs inte riktig vintage utan mer "massproduktion" av något som ska se ut som det. Såna som ofta finnes på tex ebay o liknande. Jag kan ha fel såklart, men det är min spontana tanke :) Nästa tanke är kvaliten på stenarna, Vad är det för klarhet på dem? Om de är för mycket kan ju bara du svara på, men det är ju alltid bättre om man kan testa något i liknande stil för att känna efter innan, speciellt om det handlar om mycket pengar.

• Annamolly

Jag tycker det ar ganska fint att ha en eternity ring (san med stenar hela vagen runt) till att matcha en solitar. Men da tycker jag nog inte att man ska ha en solitar med stenar hela vagen runt samtidigt. Det blir for mkt tycker jag, rent stilmassigt.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • storken

Tycker de är mkt vackra. Helt min stil. Klassiska. Men det är DU som ska bära dem;) Känns främmande för mig att tänka fejk när jag ser mkt glitter som vissa verkar göra. Förstår inte varför man skulle göra det. Men dom tur är är smaken olika, annars vore det trist;)

• knackamackadam

Fina ringar, även om jag tyckte att det var för mycket stenar på. Jag skulle inte vilja ha den kombinationen själv, men skulle nog tycka att den var fin på någon annan.

• Yourstruly

Jag tycker inte att dessa ringar är "vackra" eftersom jag tycker det känns för mycket. Jag hade hellre satsat på perfekta diamanter utan inneslutningar men något mer (i mitt tycke) stilrent. Det är dock inte jag som ska ha dem, gillar du dem så är det bara att köra!:)

• Kia82

Jag gillar bling-bling men detta är enligt mig för "blingit". Jag hade satsat på en "blinig" ring och en lite enklare men som sagt det är min åsikt.

• snuffran

Jag älskar dem! Men om du vill ha ett alternativ så kan du kolla på 77diamonds. Denna blev jag förälskad i:

• snuffran

Glömde påpeka att det inte är min bild! På deras kundservice har de varit jätte snälla och skickat massa bilder på olika ringar som kan passa till.

• Mmmaria

Det kan aldrig bli för mycket bling-bling tycker jag (om det är äkta såklart).

Däremot gillar inte JAG den stora stenen i mitten. I övrigt riktigt fint!

• Bewi

superfina!!! vart har du hittat dem??

• viochdu

Jag hade kört på en alliansring med stenar runt hela vägen och sen en ring med en solitär. Och inte en solitär med stenarna runt om oxå.

Utan en med stenar runt hela vägen och så och en ring med ensam sten.

Men smaken är som baken.

Svar på tråden Ringångest! Fin?Ful? Vacker? Prålig? HJÄLP!!!