Kan man ha bara bestman??
Hej, har bara en självklar bestman men ingen given tärna.. hur gör vi? Kan man ha bara en bestman, känns lite konstigt!! Hu hade ni gjort?
Hej, har bara en självklar bestman men ingen given tärna.. hur gör vi? Kan man ha bara en bestman, känns lite konstigt!! Hu hade ni gjort?
Klart ni kan ha bara en bestman/marskalk! Jag kommer inte att ha någon tärna, men om sambon vill ha en bestman/marskalk får han självklart ha det. Vi tycker inte att det känns konstigt alls. :)
Jag tycker man kan ha så många eller så få man vill med sig i brudföljet. Skulle själv inte reagera alls om ett brudpar åtföljdes av bara en marskalk.
(Bestman är, om man ska vara petig, den som i anglosaxisk tradition står tillsammans med brudgummen längst fram och väntar medan bruden leds in av sin far. Den/de män som följer efter brudparet tillsammans med tärnan/tärnorna i svensk tradition brukar kallas marskalk.)
självklart! när min syrra gifte sig (borgeligt) så hade hennes man en marsalk, och syrran hade vår äldre bror till marsalk. :)