• Anonym (förvirrad)

    Hur ska jag tolka det här?

    Jag är gift sedan X-antal år sedan tillbaka med en underbar man. Vi har tillsammans en underbar familj och ett bra liv. Jag älskar min man och vill verkligen inte leva utan honom. Vi har roligt tillsammans och jag känner mig väldigt lycklig och trygg i vårt förhållande.

    Trots det, så har jag under det senaste halvåret drömt konstiga drömmer tycker jag. Jag drömmer nästan varje natt om någon av mina ex eller om någon helt ny (okänd) man som kommer in i mitt liv. Ibland existerar inte maken i drömmarna och ibland är jag otrogen. När jag vaknar sedan, så känner jag stor skam och skuld.

    Hur ska jag tolka det här?, drömmarna. Ska jag bara ignorera och strunta i dom? Betyder det inget alls?

  • Svar på tråden Hur ska jag tolka det här?
  • tisa

    Det drömmer jag också ibland, i vissa perioder mer än andra. Jag vet inte varför, vore intressant att veta. ÄR det något ouppklarat, nåt som saknas, eller har hjärnan bara tråkigt?


    Jag tror detta är jättevanligt, jag sa till min bästis att jag ibland drömmer om människor jag aldrig skulle vilja vara med och jag känner skam och äckel över det när jag vaknar. Då sa hon att hon också drömmer om sånt, men att det alltid känns hett när hon vaknar för hon skulle aldrig känna skam över något som bara är en dröm :)

  • Titrania

    Cheating


    To dream that you are cheating on your spouse mate, fianc�, or significant other suggests feelings of self-guilt and self-betrayal. You may have compromised  your beliefs or integrity and/or wasting your energy and time on fruitless endeavors. Alternatively, cheating dreams reflect the intensity of your sexual passion; you are exploring areas of your sexuality. In this scenario, the dream may actually serve as a reaffirmation of your commitment. Furthermore, if you are approaching your own wedding date, then it is not uncommon to have dreams about erotic experiences with partners other than your intended spouse. Most likely, such a dream represents the newness of your sexual passion. It may also signify anxieties of changing your identity - that of a spouse. 


    To dream that your mate, spouse, or significant other is cheating on you indicates your fears of being abandoned. You may feel a lack of attention in the relationship. Alternatively, you may feel that you are not measuring up to the expectations of others. This notion may stem from issues of trust or self-esteem. The dream could also indicate that you are subconsciously picking up hints and cues that your significant other is not being completely truthful or is not fully committed in the relationship.


    To dream that your friend is being cheated on indicates your subconscious dislike for his/her significant other. You think your friend deserves to be treated better. 


    To dream that you are cheating at a game suggests that you are not being honest with yourself. You feel inadequate and insecure.


    Från www.dreammoods.com/dreamdictionary/c2.htm 



  • Titrania

    Hoppla. Jättegammal tråd ju. Sorry :P

  • Anonym

    Varit med om samma känt skam i drömmen nät man inte kunnat stå emot en " lockelse " men lättnad när man vaknar av att det aldrig hänt! :)

  • FruForsmark

    Låter bara mänskligt i mina öron :) sådana där drömmar kan ibland uppstå utan att man förstår varför och de tenderar att komma när man lever som mest harmoniskt och tryggt. Tror det är själen som söker lite spänning från vardagen bara.

Svar på tråden Hur ska jag tolka det här?