• Mysan

Brudfrisyr-kort hår!

Behöver hjälp tips inspiration från er tjejer! Hittade min drömklänning idag som jag fick med mig hem.
     Nu återstår bara håret:) Har kort väldigt ljust hår, Septemberfrilla med rakade sidor men lite längre uppepå.
     Vad kan man ha för frisyr? Har köpt en härlig skir chiffongklänning och kommer ha vigseln i trädgården i Svenska kyrkan I Rom. Ska helst kunna göra frisyren själv  men om det kniper kan jag få hjälp av en hårfrisörska där. Lägg gärna upp bilder på er egna brudfrisyr el önskefrisyr:)

• Svar på tråden Brudfrisyr-kort hår!
  • Chicita

Alltså jag skulle nog bara ha gjort något som jag känner mig bekväm i och sen försökt "pynta" upp det lite eftersom det är en större tillställning.
    Du kanske kan fästa något hårsmycke i håret eller använda en hairvine (ja det är ju också en typ av hårsmycke, men jag tänker mig något broschaktigt när jag säger hårsmycke, och något betydligt större/längre när jag säger hairvine Flört )

Jag lägger inte upp bilder på mig här eftersom det inte hjälper dig något. Jag har så långt hår att jag sitter på det. Så min frisyr kan nog inte inspirera dig... 

• PiaB

Jag funderar oxå på håret. Jag har jättekort, låter som vi har liknande med väldigt korta sidor. Jag tror att jag bara ska ha det som jag brukar men se till att vara nyklippt och färgad i någon snygg färg. Kanske slingor som jag inte brukar ha. Jag har sett att det finns som små klämmor som glittrar som man kan pynta håret med, eller varför inte lite glitterspray?

Svar på tråden Brudfrisyr-kort hår!