• snartfrueriksson88

vi som behöver komma i form till sommaren 2014

vi gifter oss 14 juni 2014. behöver tappa rätt så många kilo till dess =( 

någon mer som behöver tappa några kilon till sommaren 2014 ? 

• Svar på tråden vi som behöver komma i form till sommaren 2014
  • frökenE

Jag gifter mig också 2014, skulle behövaa tappa runt 10-15 kg! 

• Ponduss

Jag ska gifta mig i oktober 2014 och har redan satt igång med viktminskningen. Jag började med LCHF i somras och än så länge har jag tappat 8 kg. Jag har inte varit superstrikt, men jag känner att det funkar för mig. Har även börjat träna på gym. Dock har jag ca 20 kg kvar som ska bort. Mitt mål är att få bort det innan året är slut. För då kommer jag ju vara så smal som jag vill vara när jag väl börjar leta klänning =)

Hur tänker ni gå tillväga för att tappa kilona?

• Pia88

Lade som mål i höstas att till midsommar ha bort 11kg.. Just nu ser det ganska dåliugt ut, men kilona har börjat rasa.. Står jut nu på ca-2kg.. Så 9 kvar.. Bröllopet är planerat till 12 juli 2014..

Stog första gången på skidorna igår för denhär säsongen.. Planen är att minska på socker intaget och storleken på matportionerna.. Samtidigt som jag promenerar till och från jobbet (ca 1,5 km).. och ökar på träning och motion..

• Marcus Elin

Jag gifter mig sommaren 2014 och hade tänkt gå ner lite mer än 20 kg tills dess. Då jag har precis fått barn så blev det extra kilon än var det var från början. Har inte kommit igång med träningen än då min son bara är en vecka gammal. Men när jag orkar ska det bort en massa kilon. får hoppas att det går som jag vill.

• Pia88

Tog i förra veckan kontakt med en PT på gymmet.. Var på planering och ska i ästa vecka första gången på gym med henne.. Har nu skidat 14km i vinter (7+7km)... Vågen visar fortfarande på samma siffror..

• GustavB
    Pia88 skrev 2013-01-22 08:43:53 följande:
    Tog i förra veckan kontakt med en PT på gymmet.. Var på planering och ska i ästa vecka första gången på gym med henne.. Har nu skidat 14km i vinter (7+7km)... Vågen visar fortfarande på samma siffror..
    Har du ätit mindre än du brukar göra? Väg dig inte för ofta. Det är bättre att mäta sig runt biceps, bröst, mage, lår och kolla på det sättet än att förlita sig på vågen. Är du nybörjare och precis börjat träna så kan man snabbt packa på sig lite extra vätska i muskler osv. 
    Viktnedgång fungerar på ett sätt dvs mindre kcal är vad kroppen behöver = viktnedgång. Mer kcal än kroppen behöver = viktuppgång. 
    Jag vet att det är lätt att säga så, men så är det. 

Som jag skrev i en annan tråd har jag egen erfarenhet av att gå ner i vikt, gick ner ca 40kg under en 2 års period och hade absolut svårast att fixa det där med maten. Men det är garanterat genomförbart och jag tror 100% på att du kirrar det. Bara hålla igång. Nu vet jag inte hur dina matvanor ser ut idag, men många går ner relativt fort bara genom att sluta med socker i kaffet, sluta med vitt bröd, sluta med ev läsk, satsa på lördagsgodis osv.  

PT är grymt bra i övrigt om man behöver någon som pushar en, lycka till med allt. Jag tror det kommer gå skitbra =)
  • Pia88
    GustavB skrev 2013-01-22 10:28:56 följande:
    Har du ätit mindre än du brukar göra? Väg dig inte för ofta. Det är bättre att mäta sig runt biceps, bröst, mage, lår och kolla på det sättet än att förlita sig på vågen. Är du nybörjare och precis börjat träna så kan man snabbt packa på sig lite extra vätska i muskler osv. 
    Viktnedgång fungerar på ett sätt dvs mindre kcal är vad kroppen behöver = viktnedgång. Mer kcal än kroppen behöver = viktuppgång. 
    Jag vet att det är lätt att säga så, men så är det. 

Som jag skrev i en annan tråd har jag egen erfarenhet av att gå ner i vikt, gick ner ca 40kg under en 2 års period och hade absolut svårast att fixa det där med maten. Men det är garanterat genomförbart och jag tror 100% på att du kirrar det. Bara hålla igång. Nu vet jag inte hur dina matvanor ser ut idag, men många går ner relativt fort bara genom att sluta med socker i kaffet, sluta med vitt bröd, sluta med ev läsk, satsa på lördagsgodis osv.  

PT är grymt bra i övrigt om man behöver någon som pushar en, lycka till med allt. Jag tror det kommer gå skitbra =)
    Tack för dom orden =)

Stiger tyvärr lite för ofta på vågen, men den har sakta men säkert tickat neråt nu under 2 månader... Mäter bålen ca 2 gånger/månad men har inte märkt nån direkt skillnad ännu.. Skriver upp och bokför...

Maten kommer bli det största problemet.. Har en tendens att äta när jag är ensam... Är jag sysselsatt med något är det inga problem, då tankarna är upptagna med annat.. Socker i kaffe är inget problem för mig då ja inte ens dricker kaffe.. Men den arma chokladen.. Har nog kunnat minska.. Och försöker med "lördagsgodis".. Men den arma snåltanden...

Idag blir det skidspåret ;)
  • Sandrajavisst

Hej. Här är en till som behöver gå ned i vikt. Jag Hr 40 kg kvar nu, gått ned 5. Kapp en lång väg. Men har ju 1 1/2 pr tills jag gifter mig, 7 juni 2014. Jag fick barn för 9 månader sen och hadeben del komplikationer så därav gick jag upp mycket (och fel kost självklart). Tränar med worldofshape just nu.

• Ebbaa

Hej!
    Kan jag hoppa in här? :)
    Jag skall också gifta mig sommaren 2014 och behöver gå ner 20kg innan det blir dags att prova klänningar.
    Hade tänkt prova lchf men äter varken kött eller fågel så de får bli mycket ägg, fisk, skaldjur och sallad har jag tänkt.
    Skall försöka börja springa men har problem med mina knän så vi får se hur det går med det Obestämd

• Pia88

Har haft en sämre vecka.. Mått sämre med magkatarr och medicin så har stoppat i mig lite ett som annat som inte varit så bra :p (socker)

Men nya tag i nästa vecka ;) på tisdag har jag träff med min PT. Ska då gå igenom gymprogrammet.. Så då blir det andra bullar ;) varit i skidspåren en hel del oxå..

• 20 juli 2013

Har ar en till som vill ga ner lite till brollopet 20 juli. 8 kg hade jag tankt. Jag ar en av dem som bara inte star ut pa gym men har hittat en traningsform som verkarr funka riktigt bra for mig som jag vill tipsa om... TABATA. Jag kor 8 minuter om dagen vilket jag forstor later valdigt lite men det funkar faktiskt och jag har nog aldrig kant mig sa stark som jag gor just nu bara ett par veckor in i det!
    Googla och las lite om det - det ar fantastikst och funkar for en som inte vill agna for mycket tid pa gymmet!

Lycka till! 

• Pia88

Alla träningsformer är bra =) Det är vad man äter som oftast är problemet Tungan ute

Idag  gäller det.. Första träningen med PT.. nervöst... Vågen visar på + från i förra veckan.. Men nu ska det bli ändring.. Flört kan man ju hoppas Tungan ute

Svar på tråden vi som behöver komma i form till sommaren 2014