GustavB skrev 2013-01-22 10:28:56 följande:
Har du ätit mindre än du brukar göra? Väg dig inte för ofta. Det är bättre att mäta sig runt biceps, bröst, mage, lår och kolla på det sättet än att förlita sig på vågen. Är du nybörjare och precis börjat träna så kan man snabbt packa på sig lite extra vätska i muskler osv.
Viktnedgång fungerar på ett sätt dvs mindre kcal är vad kroppen behöver = viktnedgång. Mer kcal än kroppen behöver = viktuppgång.
Jag vet att det är lätt att säga så, men så är det.
Som jag skrev i en annan tråd har jag egen erfarenhet av att gå ner i vikt, gick ner ca 40kg under en 2 års period och hade absolut svårast att fixa det där med maten. Men det är garanterat genomförbart och jag tror 100% på att du kirrar det. Bara hålla igång. Nu vet jag inte hur dina matvanor ser ut idag, men många går ner relativt fort bara genom att sluta med socker i kaffet, sluta med vitt bröd, sluta med ev läsk, satsa på lördagsgodis osv.
PT är grymt bra i övrigt om man behöver någon som pushar en, lycka till med allt. Jag tror det kommer gå skitbra =)
Tack för dom orden =)
Stiger tyvärr lite för ofta på vågen, men den har sakta men säkert tickat neråt nu under 2 månader... Mäter bålen ca 2 gånger/månad men har inte märkt nån direkt skillnad ännu.. Skriver upp och bokför...
Maten kommer bli det största problemet.. Har en tendens att äta när jag är ensam... Är jag sysselsatt med något är det inga problem, då tankarna är upptagna med annat.. Socker i kaffe är inget problem för mig då ja inte ens dricker kaffe.. Men den arma chokladen.. Har nog kunnat minska.. Och försöker med "lördagsgodis".. Men den arma snåltanden...
Idag blir det skidspåret ;)