• Fru Kauko

Skippa solist vid Vigseln?

Jag har nu bestämt att skippa solist vid vigseln inne i kyrkan. Vi kommer köra enmanstrubadur vid middagen.
    Jag har inte hittat någon som kan stå som solist och spela vid vigseln, så nu skiter jag i det.

Någon mer som skippar solisten?

--:2012-06-17 :--
  • Svar på tråden Skippa solist vid Vigseln?
  • PiaB

Ja vi ska inte ha någon. Mina (vuxna) döttrar kanske sjunger en sång, men de velar fram och tillbaka om de vågar så vi planerar inte för det. Vi kommer inte att ha levande musik vid middagen heller

• PimPim83

Vi kommer inte heller att ha någon solist vid vår vigsel och vi  tycker inte att det känns det minsta konstigt. Min kusin och hans fru hade inte heller någon solist vid sitt kyrkbröllop och vad jag vet var det ingen som reagerade på det.

• Grodprinsens brud

Nepp vi ska inte ha någon solist eller någon anhörig som sjunger. Vad som helst som kan korta ner vigseln tar vi bort. Aldrig i livet att vi står dönervösa och stirrar på någon som sjunger en (ofta ganska trist) sång på över tre minuter Tungan ute

• Kjell Präst

Av de vigslar jag har haft, har solist medverkat enbart i en bråkdel. Det är alltså inte så ovanligt att avstå som man kan tro.

• Sebastiána

Vi hade ingen solist. Vi valde istället att ha tre psalmer som alla kunde sjunga med i.

• karamell

Jag är också inne på att skita i solist vid vigseln. 
    Vi har inte heller hittat någon (har inte letat heller) det känns inet som ett måste. Vi har hyrt en band som ska spela och sjunga efter middagen och på festen och det känns som att det räcker.
    Skönt att andra tänker likadnant =)  

• jimsan78

Vi vill ha en solist på vårt bröllop. Vi kommer även ha psalmer så alla som vill får vara med och sjunga. Ska kontakta en solist som jag vet är bra både på att sjunga och spela gitarr. Hoppas han har möjlighet att medverka i kyrkan.

• maxmamma

Vi kommer inte heller ha någon solist till vigselakten. hade en på gång som skulle sjunga o spela men h*n avsade sig uppdraget då h*n inte ville riktigt då vi inte känner varandra.

Lite trist men så är det o då får vi acceptera det o köra spotify eller nått liknande istället o vara nöjd med det

• Fru Kauko

Gud vad skönt - trodde ärligt att jag nästan var ensam. Nä det spar en massa tid och pengar som man kan använda till roligare saker ;)

--:2013-06-15 :--
  • CarPer
    Fru Kauko skrev 2013-01-22 01:05:17 följande:
    Gud vad skönt - trodde ärligt att jag nästan var ensam. Nä det spar en massa tid och pengar som man kan använda till roligare saker ;)
    --:2013-06-15 :--

När man läser här inne (på BT) så kan man tro att man måste ha det ena och det andra, men det är för att nästan alla som finns här jobbar inom bröllops/festindustrin....gäller även Bröllopstorget själv som är ett s-k-i-t forum.
    Man måste inte någonting och det är bara D.U.M.T att spendera jättemycket pengar på ett bröllop....det finns ett liv efter också
    Bygdegård, lite god mat och en bra musiker har alltid funkat....om man bjuder 50 personer= sisådär 60000 inkl. kläder och allt....om man tänker till och skiter i ......

Komentera gärna, så ska jag svara.

• Chicita

Jobbar nästan alla som är här inom bröllops/festindustrin... 
    Hmm... Jag har bara stött på ett fåtal medlemmar som är i den här branchen och aktiva här. Och de flesta av dom är här pga att dom ska eller har gift sig själva... Och dom brukar vara väldigt försiktiga med att säga något i deras yrkesverksamma roll så att säga, eftersom dom vet att dom annars blir utsparkade.
    Övriga som kommer in och talar om hur bra dom själva eller "andra" är brukar ju inte bli långvariga så dom räknar jag inte. Flört

Apropå TS fråga då...
    Vi hade solist, men det var enbart för att makens lillebror är jätteduktig på att spela och sjunga och han ville gärna göra det också.
    Om vi inte hade haft någon som gjorde det "frivilligt" så att säga, så hade vi nog också hoppat över den biten eftersom varken maken eller jag är så väldigt musikintresserade Tungan ute 

• Aniara4

Nej, det är absolut inget man måste ha, eller ens så vanligt, som Kjell säger. Fast jag har en känsla av att det bli mer och mer, kanske tillsammans med trenden "extra allt"-bröllop?

Vi hade en solist, men mest för att det fanns en speciell sång jag så otroligt gärna ville ha med.

• CoG

Vid en kyklig vigsel ska det ju vara med minst 2 psalmer, så en solist behövs verkligen inte :)

Jag kan tänka mig att det är vanligare och kanske ett större behov att ha det vid en borgelig vigsel för att göra själva vigselakten lite längre och finare.

Svar på tråden Skippa solist vid Vigseln?