vad gjorde ni med era förlovningsringar när ni gifter er och fick vigselringar??
som rubriken lyder vad gjorde ni båda med era förlovningsringar??
som rubriken lyder vad gjorde ni båda med era förlovningsringar??
Ska man göra något med dom?
Jag har två ringar. Förlovningsringen och vigselringen.
Maken valde att bara gravera in det nya datumet i sin förlovningsring och fortsätta använda den. Han ville varken byta ut den gamla eller ha två.
nja vet inte va man skall gör egentligen men vissa av kvinnorna använder båda sina ringar medan vissa bara har sin "nya"
sen så gör männen på massa olika sätt.. köper ny.. behåller den gamla osv...
Det finns nog inget "ska" egentligen.
Alla gör som dom vill. Inget är rätt och inget är fel. Vissa har inga ringar alls, andra har ringar men använder dom inte.
Några byter halsband, berlocker till armband eller liknande.
Några tjejer har tre ringar (förlovnings, vigsel och morgongåva) osv...
sambon vill inte fortsätta att ha sin förlovningsring så det får bli en ny...
Lite trött på din nu =)
Ja då är det ju ert sätt. Och det kommer att bli bra för er
Ytterligare en tanke jag funderar på är:
Är det någon som smält ner sin förlovningsring och gjort en ny vigselring av den?
Vi ska köpt helt nya ringar till bröllopet. Våra förlovningsringar ska vi spara och den dagen vi får barn ska vi smälta ner dem och använda guldet till ett halssmycke till barnet.
Förstår inte varför vi valde guld till våra förlovningsringar då ingen av oss är några "guldmänniskor".
Våra vigsel ringar är i titan. Jag kommer ha en slät ring där både datumen är ingraverade. Hon kommer ha två ringar, en förlovnings- och en vigselring. Förlovningsringen är i princip som min men den andra ringer är "full" av diamanter.
Vi ska köpt helt nya ringar till bröllopet. Våra förlovningsringar ska vi spara och den dagen vi får barn ska vi smälta ner dem och använda guldet till ett halssmycke till barnet.
Förstår inte varför vi valde guld till våra förlovningsringar då ingen av oss är några "guldmänniskor".
Våra vigsel ringar är i titan. Jag kommer ha en slät ring där både datumen är ingraverade. Hon kommer ha två ringar, en förlovnings- och en vigselring. Förlovningsringen är i princip som min men den andra ringer är "full" av diamanter.
jag kommer ha kvar min förlovningsring och bara lägga till en ny vigselring. Min m2bs ring kommer vi lämna in för polering och gravering han vill bara ha en ring :)
Skulle gärna haft kvar min förlovningsring men den är svår att kombinera med en till.