• CoolJen

Bröllopsmässan!

Har ni varit på någon av mässorna? eller ska ni gå?
    Själv ska jag gå på den i sthlm 26 eller 27 januari.

Tar tacksamt emot alla tips angående mässan

Ex: När är det minst folk, vad finns det för utställare, kan man göra några fynd, bör man ha med sig något, finns det utrymme för att ha med sig vagn?

Ja, ös på med info!

• Svar på tråden Bröllopsmässan!
  • Koyal

Det är 2 olika mässor i sthlm dessa dagar. Vilken ska du gå på? Jag ska på båda. Förra året var jag bara på mässan i nacka. Var rätt trångt. Barnvagn skulle jag inte rekommendera. Finns lite saker att köpa på den mässan Grand vet jag inget om. Men ska dit den 26e och hoppas på att det blir roligt.

• HubbaBubba

Ska på den på grand hotel. Har varit där förut också. Mkt fina saker men mkt folk också. Vi kommer inte ha med vagn då det är väldigt svårt att komma fram med det, tar bärsele istället.
    Minst folk brukar det vara precis vid öppning.
    Det står på deras hemsida vilka utsällare som kommer :)
    Vatten är bra att ha med sig. Iaf jag brukar bli törstig :P

• Grodprinsens brud

Jag var på Bröllopsmässan i Göteborg (den som annonseras här) och tyckte att det var ganska snabbt övergånget... Inte särdeles mycket för pengarna.. Men jag brukar tycka det när jag går på bröllopsmässor, jag kanske är kräsen... Jag förväntar mig liksom mer när det är stora mässor i Göteborg eller Stockholm kontra om det är i en mindre stad. Kanske inte nödvändigtvis fler utställare men lite fler gratis aktiviteter och utlottningar men fast det är i de stora städerna är det oftast bara lokala företag och de kan jag inte utnyttja.. 

• Tooie

jag och min blivande ska den 26:e gå på mässan som är på grand i sthlm..
    vår son kommer vara hos farmor o farfar över dagen då det står att när man bokar biljetter att barnvagn vill de inte ha in i lokalerna. vi åker från linköping så det blir en heldag i sthlm..ska bli sååå trevligt och mysigt att få egen tid för varandra och titta på den vackra mässan..:)  

• filibustern

skulle så gärna vilja fara! men som alla andra mässor (allt ifrån tatueringmässor till reptilmässor) så är det alldeles för långt bort :(

• Mette81

Jag tänkte gå både på "Allt om bröllop"-mässan den 2-3/feb (Malmö) och bröllopsmässan som annonseras genom bröllopsguiden den 20 januari (oxå i Malmö). Har den erfarenheten att barnvagn aldrig är en hitt på mässor, så kan man undvika är det att rekommendera!!

• ThereseV

Vi var på båda mässorna i gbg förra året. Minst folk var det nog precis i början på mässan, se blev det helt vidrigt mkt folk efter ett par timmar och så trappade det nog ner lite tills innan det slutade. Om jag inte minns helt fel. 
    Det tog ju inte så lång tid att gå igenom mässan så det var nog många som inte tog sig dit precis till öppning och som sedan åkte därifrån rätt snabbt.  
    Jag tyckte inte det fanns SÅ mkt kul att fynda men å andra sidan så låg bröllopet så långt fram för oss då så det var nog mkt som inte kändes så aktuellt för oss just då.  

• Egil87

Jag och min blivande ska gå på "allt om bröllop" mässan i nacka 26-27 januari. Jag har väntat på det länge nu sen jag läste om det i deras tidning. Jag har aldrig varit på en sådan mässa förut så det är verkligen väldigt spännande :)

• mwb

Egil87

Du har väl inte missat rabattchecken för den mässan. Du sparar 50 kr och på biljetten så kan du gå in båda dagarna.

• Egil87
    mwb skrev 2013-01-05 23:40:36 följande:

Egil87

Du har väl inte missat rabattchecken för den mässan. Du sparar 50 kr och på biljetten så kan du gå in båda dagarna.

Rabattchecken? Nej det måste jag nog ha missat!
  • 130810

Egil87 skrev 2013-01-20 09:20:47 följande: mwb skrev 2013-01-05 23:40:36 följande: Egil87 Du har väl inte missat rabattchecken för den mässan. Du sparar 50 kr och på biljetten så kan du gå in båda dagarna. Rabattchecken? Nej det måste jag nog ha missat!Om man köper biljetter via deras hemsida får man 100 kr rabatt!

• 130810
    130810 skrev 2013-01-20 11:18:31 följande:
    Om man köper biljetter via deras hemsida får man 100 kr rabatt!
    Om man köper två alltså! Glad
  • Nyfiken01

Vi ska på bröllopsmässa 2Feb i Göteborg. Lästa att schalins skulle dit och ställa ut så hoppas de ha bra mässpriser på ringar då ;)

• GustavB

Vi bestämde oss för att ta Nackamässan detta år. Vi ska inte gifta oss för ens 2014 så blir nog Grand nästa år. 

• Egil87
    130810 skrev 2013-01-21 08:24:57 följande:
    Om man köper två alltså! Glad
    Jahaa, ja det måste ju kollas upp Glad
  • ThereseV

Någon som ska på mässan på Grand får gärna berätta sedan om Juvelia hade rabatter eller om dom bara ställde ut :P Såg att dom ska till gbg också och om dom har rabatter så blev det helt plötsligt mycket mer värt att åka på den mässan:) 

• AnnSofieS

Jag och min blivande ska gå den 24 feb på bröllopsmässan i Jönköping.
    Jag hoppas man får mycke tips och kanske funda lite till mässpriser. 

Svar på tråden Bröllopsmässan!