• Anonym (Mini-pillraren)

Gravid efter Ceracette?

Hej! Nu planerar vi att skaffa barn! Jag äter ceracette och har gjort det ca ett år. Hur lång tid tog det för er från att ni slutade med tabletten tills ni blev gravida? Förstår att detta är individellt men undrar ändå ca tid.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Gravid efter Ceracette?
  • JohJoa

Barn 1: tog månaden efter. Barn 2 tog det 4 månader. Från p piller slut till gravid.

• Lenblo

Med tanke på att p-pillret är ute ur kroppen och din normala cykel har börjat efter två veckor beror det enbart på hur fertil du var från början. P-pillret har inget med hur lång tid det tar för dig att bli gravid, oavsett hur länge du har ätit dem. Däremot kan p-piller maskera blödningsrubbningar som du inte visste att du hade.

/läkare

• Fröken

Hej!

Jag tog cerazette i ett år och nu har vi försökt att bli gravida i 14 månader.. Det är tydligen väldigt olika från person till person men min ägglossning kom igång som vanligt efter ca 3 månader. Nu är den oregelbunden igen och vi har börjat med en utredning. Nu såhär i efterhand önskar jag att jag aldrig började med cerazette eftersom min mens var väldigt regelbunden innan. Men som sagt man hör att många blivit gravida fort efter cerazette, hoppas det går super snabbt för er :).

Lycka till!!! 

• Gerdsmygen

Med mitt första barn tog det 6 månader efter jag slutat med p-piller neovletta (25 år gammal ätit dem i nästan 10 år)
    Nu är jag gravid med nr 2 efter att ha ätit cerazette, tog 1,5 månad denna gång (31 år gammal).

• Anonym (försöker)

Jag slutade med C i somras, och vi försöker än. Tog ca 3 månader efter pillerstopp innan mensen kom tillbaka, sedan har den varit väldigt regelbunden.

Svar på tråden Gravid efter Ceracette?