Jag tycker det låter som en bra idé. Jag har inte gjort det själv, men har faktiskt funderat ibland eftersom det finns några saker jag tycker är jobbiga i relationen. Det är ingenting stort alls, och på det stora hela har vi det toppenbra, men jag tycker det finns en poäng i att prata om saker och försöka få hjälp att kommunicera bättre om dem innan det går så långt att man överväger separation. Jag har en snäll karl som säkert skulle följa med om jag bad honom, men jag tror också att han skulle bli lite sårad om jag tog upp frågan eftersom han nog skulle tolka det som att jag var väldigt missnöjd och tyckte vi var oförmögna att lösa våra problem själva.
Det billigaste är ju att gå via kommunen eller Svenska kyrkan, de har familjerådgivning/parterapi till väldigt låg eller ingen kostnad överallt, tror jag. Annars kan man ju söka upp en privat terapeut om man tänker sig att de är mer professionella eller skickliga, och då betalar man förstås därefter. Vet inte exakt vad de brukar ta för parterapi, men individualterapi brukar ju ligga runt 1000-lappen per gång.