• WinterWonderland

Ni som har både vita och gula metaller på ringfingret, bilder tack!

Hallo!!

Jag har massiv beslutsånget angånde min vigselring!! Min förlovningsring är i palladium men jag funderar på att låta göra vigselringen i gult guld men jag har så svårt att se det framför mig.

Jag efterlyser alltså inspirationsbilder på era ringar med vackra blandningar av vita och gula metaller.

Stort Tack! 

• Svar på tråden Ni som har både vita och gula metaller på ringfingret, bilder tack!
  • Niini

Makens ringar - förlovnings i rosa guld och vigsel i rosa & hamrat vitt guld
    Mina ringar - förlovnings i rosa guld och vigsel i vitt guld med 7 diamanter

• FrökenSnartFru

Kombinationen som kommer pryda fingret från och med juni. Förlovningsringen är i palladium.

• jonjul

Vilken vacker bild på din ring. Var har du köpt den. Ringen med sju diamanten.

• WinterWonderland
    Niini skrev 2013-01-08 11:25:39 följande:
    Makens ringar - förlovnings i rosa guld och vigsel i rosa & hamrat vitt guld
    Mina ringar - förlovnings i rosa guld och vigsel i vitt guld med 7 diamanter
    Gud vad fint!! Tycker att det är så himla snyggt så som din make har också med olika ytor på ringarna. Är lite inne på det också..
    FrökenSnartFru skrev 2013-01-08 12:11:31 följande:
    Kombinationen som kommer pryda fingret från och med juni. Förlovningsringen är i palladium.

Också jättefina! Känns väldigt rätt när jag ser det här att ha en liknande kombination. Min förlovningsring är också lite grövre som din, snyggt.
  • PiaB

Här är våra ringar i silver och rött guld. Den understa är förlovning och den översta vigsel som vi får börja använda 3/8
  • Niini
    jonjul skrev 2013-01-08 16:28:36 följande:
    Vilken vacker bild på din ring. Var har du köpt den. Ringen med sju diamanten.
    Om du menar min så är den köpt här i Vasa, det är en Sandberg Kallioranta :)
  • WinterWonderland
    PiaB skrev 2013-01-08 20:13:19 följande:

Här är våra ringar i silver och rött guld. Den understa är förlovning och den översta vigsel som vi får börja använda 3/8
    Snygga!! Snart dags dåGlad Får man fråga vad som står på den översta ringen?
  • Mmmaria

Vitt guld och rött guld. Stenarna och den raka formen gör att de passar ihop i alla fall.

• PiaB
    WinterWonderland skrev 2013-01-10 23:22:45 följande:
    Snygga!! Snart dags dåGlad Får man fråga vad som står på den översta ringen?

Tack! Det står på irländska "min själsfrände". Och så är det det keltiska tecknet för kärlek, vänskap och lojalitet.

Vi är intresserade av Irland och skulle gärna åka dit så när vi såg ringarna var det aldrig någon tvekan att vi skulle ha dem

• WinterWonderland
    Mmmaria skrev 2013-01-10 23:31:13 följande:
    Vitt guld och rött guld. Stenarna och den raka formen gör att de passar ihop i alla fall.

Jättefint! Är den innersta ringen som ett dubbelt eternity band?
  • Mmmaria
    WinterWonderland skrev 2013-01-11 20:03:06 följande:
    Jättefint! Är den innersta ringen som ett dubbelt eternity band?
    Tack! Jag gillar verkligen mina ringar. Den innersta ringen är i vitt guld med 28 små stenar (1 karat totalt). Dessa är i två rader, men stenarna (eller rättare sagt hålet för stenen) ligger inte "rakt" utan är vridna på kant. Köpt på Guldfynd i somras. Den yttre är rött guld med en traditionell stenrad. Den yttre är bredare, men båda är lika "höga" och har samma raka form så de passar ihop trots olika guldfärg.
  • Mmmaria

Här kommer en tydligare bild från deras hemsida.
Svar på tråden Ni som har både vita och gula metaller på ringfingret, bilder tack!