Vi gifte oss i september i Toscana på en vingård :)
Vi spenderade en del av vår smekmånad vid Amalfikusten. Himla små mysiga byar :)
Vi bjöd bara de vänner som vi umgås med mer regelbundet. Inte de som vi träffar då och då, eller de som man måste bjuda för att vi var bjudna på deras bröllop, utan endast de som gör oss glada.
Min mans släkt umgås vi aldrig med så de enda som bjöds var hans närmaste familj, det som är tråkigt var dock att hans mormor och farmor var för gammla för att åka, men de hade inte kommit på bröllop i Sverige heller.
På min sida var det lite krångligare för att man kunde inte bara bjuda några, för vi umgås alltid tillsammans. Så alla bjöds och alla kom, precis alla vi umågs regelbundet men precis hela släkten på min sida har inte varit samlade sen min morfar fyllde 70 och då var jag kanske 10-11 år. Så räkna inte bort folk. Fler vill komma än ni tror. Många planerade in små minisemestrar i samband med vårt bröllop.
Min bästa kompis kunde inte komma med ner, för hon födde strax innan vårt bröllop. Det var super tråkigt att hon inte kom med, men vi hade en fotograf som tog bilder under hela dagen. Så vi satt sedan och visade alla bilderna över 1000 st och beskrev vad som hände och min kompis var super glad, för hon sa att det kändes som hon nästan hade varit med :)
Om ni har råd så bjud alla ni vill bjuda och sedan ha en fotograf som är med er heldagen så kan ni ju dela med er till de som inte kan komma...