• Sebastiána

Sätta ihop sin egen make-up palett med refillers?!

Jag försöker hitta något sminkmärke där man kan sätta ihop sin egen kompakta sminkpalett. Inga färdiga make-up paletter har färger som passar mig. Jag skulle vilja ha ett puder, ett rouge, några ögonskuggor och ett eller två läppglans i en och samma förpackning. Om man vill kan man ju köpa på sig lite extra och byta vissa färger efter om man är solbränd eller inte.

Jag har letat och letat och hittar inget bra.

• Svar på tråden Sätta ihop sin egen make-up palett med refillers?!
  • Chicita

Makeupstudion (utbildningen för makeupartister där jag satt modell när dom fanns här i stan) köper sina grejor från makeupfabriken.
    Dom har i alla fall paletter med 15 platser, där du kan sätta ihop ögonskuggor som du vill (dom har med 4 platser också)
    www.makeupfabriken.se/ogon/ogonskuggor-i-palett/

Deras rouger finns i samma typ av palett. men jag ser inte på sidan att dom går att köpa som refill, men det kan man ju alltid maila och fråga, samma med läppfärg.
    Deras läppglans kommer dock bara i tub 

• mariefarah se

Kryalon har paletter ( billigast) som man kan fylla själv och både Make up stores samt Face produkter passar i deras paletter.

Lycka till!

• viralina
    mariefarah se skrev 2013-01-08 22:55:30 följande:

Kryalon har paletter ( billigast) som man kan fylla själv och både Make up stores samt Face produkter passar i deras paletter.

Lycka till!

kryolan har det men tex make up stores palletter passar inte även om man tar bort locket på dem,
  • mariefarah se
    viralina skrev 2013-01-20 22:09:27 följande:
    kryolan har det men tex make up stores palletter passar inte även om man tar bort locket på dem,

Hej hej!

Jo, om du tar ut Make up stores skugga ut ur förpackningen, så funkar det fin,fint även i Kryolans palett!

Svar på tråden Sätta ihop sin egen make-up palett med refillers?!