• Emmeli

Hur har ni med småbarn gjort?

Gifter oss till sommaren och vår dotter kommer då vara 11 månader.

Hur har ni gjort som har småttingar? Jag vill ju att barnvakten (min mamma) också ska vara med på festen, men samtidigt känns det dumt att ha lillan sovandes på en fest med alkohol. Har en 4-åring också, med med honom känns det inte lika farligt.

Vill inte lämna henne till någon hon inte känner/knappt har träffat, så alla andra tips än det är välkomna! :)

• Svar på tråden Hur har ni med småbarn gjort?
  • PimPim83

Jag har samma funderingar som du. När vi gifter oss till hösten kommer vi att ha ett barn på nästan 3 år och ett som kommer vara ca 6 månader. Nu ska vi visserligen inte ha fest, utan "bara" bröllopsmiddag men jag vill ju att gästerna ska kunna sitta ner och ha en trevlig kväll utan att någon måste springa efter treåringen. Vi har ingen självklar barnvakt. Alla som brukar passa barnet är ju med på bröllopet! Funderar på om man kan fråga svägerskans syster (som vi bara känner litegrann, hon ska inte vara med på bröllopet) om hon kan ta honom efter vigseln. Vi har ändå mer än ett halvår på att de ska lära känna varandra bättre och hon är väldigt barnkär.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket mer tips än att se om ni kan introducera dottern för en barnvakt redan nu som sedan kan passa henne när bröllopet är. Alternativt ha flera olika personer som kan turas om att ansvara för er dotter på er bröllopsfest.

• sassa87

Har också samma funderingar, en dotter på dryga 2,5 år och en son på 10 mån på min bröllopsdag, har ännu inte listat ut men funderar på att hyra in barnvakt från citykids.se som kan ta hand om barnen eller kolla med våra föräldrar om dem kanske kan hjälpas åt att kolla barnen, vill ju heller inte låta gäster vara barnvakt men så är det väl om man skaffar barn före bröllop :/

Svar på tråden Hur har ni med småbarn gjort?