Barnlängtan...
Åh, jag vet inte om det här är rätt tråd eller rätt forum eller något.
Väljer att vara anonym eftersom jag vet flera bekanta som hänger här.
Jag är snart 23 år, går klart min utbildning till våren och gifter mig med mitt livs kärlek till sommaren. Trots att allt ordnat sig så fantastiskt i övrigt så kan jag snart inte ducka för min barnlängtan längre.
Jag är orolig för jobb i framtiden, då jag har valt en bransch där konkurrensen är hård. Därför känns det nästan omöjligt för mig och min m2b att skaffa barn inom den närmsta framtiden.
Tänker också på allt praktiskt... Man måste ju ha jobbat ett tag för att få en hyfsad SGI osv även om den lägsta pengen per dag nu har höjts till 220 kronor. Dessutom har min m2b inget fast jobb ännu utan går på timmar på ett jobb där han inte trivs.
Jag vet att jag är ung och allt det där, och att det kommer att bli barn så småningom men jag skulle mest av allt vilja spola fram tiden lite så att vi är där. Min m2b längtar också efter barn men vi är ganska "rationella" människor som inte är spontana i livsavgörande beslut så som att skaffa barn men är spontana i övrigt. Jag kan inte heller låta bli att kolla på barnkläder eller inredning till barnrum eller allt sådant och varje gång jag gör det vill jag bara skrika rakt ut. Min bästa vän har dessutom en liten bebis och det gör ju inte direkt längtan mindre.
Hjärnan säger stopp men jag längtar efter barn så det känns som att hjärtat snart brister.
Hur gör man för att kväva längtan lite?