Vi kommer att börja kolla på vigselringar någon gång den närmaste månaden. Vi kanske är lite tidigt ute då vi gifter oss i september. Men dels så tycker jag om att vara ute i god tid så att man slipper att stressa över att man inte hunnit göra det. Sedan så har vi inte riktigt kollat vad vi vill ha, så vi behöver lite tid att hinna kolla runt utbudet.
Mitt motto är att helldre vara ute i god tid än att man sjuter upp det och så blir det super stressigt senare.
Min m2b kommer endast att ha en ring medan jag kommer att ha två. Just nu är det bara jag som har en förlovningsring, medan min blivande bara kommer att ha en vigselring.
Jag tror att det vanligaste är att killen bär en ring och tjejen två. Däremot så brukar killen ta en förlovningsring som man låter gravera in förlovningsdatumet, när det är dags för bröllop låter mannen gravera in vigseldatumet brevid förlovningsdatumet. Alltså har mannen två datum i sin enda ring.
Dock så får man ju göra som man vill med ringarna, om han vill ha två ringar så är det ju ingen som hindrar honnom. Man måste ju inte göra som alla andra så att säga.