Varför beter hon sig så konstigt?
Det handlar det om min (f.d ?) bästa väninna sedan tio år tillbaka: Min man och jag gifte oss under 2012. Hon och hennes sambo tackade tidigt ja till att komma, men ett par dagar innan bröllopet meddelar hon att hennes sambo inte hinner till vigseln utan kommer först till middagen, då han prioriterade sin hobby. Sen hon träffade sin sambo har hon slutat höra av sig, svarar dock när jag hör av mig. De umgås enbart med hans vänner. De få ggr vi träffas verkar hon som vanligt, och beklagar att vi ses för sällan. Jag har en sjukdom som gör att jag inte orkar vara igång hela nätterna, så vi ses ibland för fika eller middag, men det verkar som hennes sambo tycker vi är tråkiga som inte springer ute 3-4 ggr i veckan som de gör. Jag har föreslagit att hon och jag ses själva, men det har hon inte tid till. Hon kallar mig fortfarande sin bästa vän på sociala medier, men jag tycker inte hon beter sig så. Hur ska jag göra ? Ska jag låta vänskapen rinna ut i sanden? Det har pågått i över ett år nu.
Känns tråkigt då vi gått från att umgås och höras flera ggr/v, till att ses så sällan, under 2012 blev det ca 4-5 ggr (inklusive vårt bröllop)
Vi har massor gemensamt och bor nära varandra.