• CatarinaN

Tips om bra frisör o sminkös i Borlänge önskas

Hej, är det någon som kan tipsa om en bra frisör och sminkös i Borlänge?

• Svar på tråden Tips om bra frisör o sminkös i Borlänge önskas
  • Chicita

Min tärna satte upp mitt hår så jag gjorde aldrig uppsättningen på salong.
    Men de flesta frisörer i centrum är vana vid håruppsättningar. Dels har vi en del stora middagar via högskolan (frackmiddagar) och så är det ju bal varje år, minst en...

Jag har en fd jobbarkompis som nu jobbar som frisör (och har väl gjort i massa år) men jag minns inte vilken salong. Citysaxen kanske...
    Hur som helst, det finns många duktiga frisörer i Borlänge i alla fall Glad 

När det gäller sminkös så har du antingen Geraldine Englund som drev Makeupstudion i Borlänge (utbildning för makeupartister) förut. 
    Men det är inte säkert att hon är så lätt att få tag i eftersom hon väl jobbar över hela världen om jag förstått rätt.
    Hon finns på Facebook bland annat, men om du googlar efter Geraldine Borlänge så kommer hennes makeupföretag Geraldine upp med telefonnr.

Tjejen som sminkade mig (Geraldines elev) kommer från Ludvika men hon åkte till Borlänge både för provsminkning och sen på bröllopsdagen för att sminka både mig och mina tärnor.
    Hon heter Veronica Tornemalm och hon går också rätt enkelt att hitta på Facebook (eller så kan du få hennes mail men den tar vi i så fall privat)

Svar på tråden Tips om bra frisör o sminkös i Borlänge önskas