• Mårten

Storlek förlovningsring - osäker

Har precis förlovat mig, valt ring och var jag ska köpa.
    Sista beslutet kvar, vilken storlek.
    Har aldrig burit ring och tycker därför det är mycket svårt.
    Kan inte bestämma mig om jag ska ta storkek 58 eller 59.
    Ringen i fråga är 5.5mm bred.

59 känns väldigt bra, men är orolig att den ska bli för stor när händerna blir kalla och planerar dessutom att gå ner ca 10-13 kg till, hur mycket KAN det påverka? 

58 sitter aningen tajt men har hört att det är lättare/blir bättre resultat då man förstorar än förminskar. Är bara orolig att jag ska få ont.

Tycker det är supersvårt.
    Förstår att ingen annan kan säga till mig vilket som är rätt, men kanske några tips kan hjälpa till.

Någon som vet något om Flemming Uziel, både jag och min tjej ska ring som dom tillverkar, är det ok grejer? 

Tack på förhand 

• Svar på tråden Storlek förlovningsring - osäker
  • Chicita

Om du kan ha den mindre ringen utan att den klämmer så skulle jag tagit den.
    Men har du provat den med riktigt varma händer? 
    Om man går och provar ringar nu så är det inte säkert att händerna är varma nog för att bli som störst liksom.
    Precis som när man provar ringar på sommaren så är man inte kall nog för att känna hur ringarna känns.

Ett tips är att köpa två superbilliga ringar i samma bredd (kolla på ebay eller någon svensk sida som säljer silversmycken billigt) och testa dom hemma under en längre stund.
    Då kan man även testa att värma händerna i varmvatten eller kyla i kallvatten och se hur det påverkar.

Om du är på väg ner i vikt så kan bara några kilon påverka väldigt mycket... 

• Mårten

Japp, vi har rätt så varmt i lägenheten, och har inte varit ute mer än 
    Testade att spola handen en stund i varmt vatten.
    Nu blev jag helt plötsligt osäker om 59 är för litet.

Är det problem att förstora en ring av denna typ?

• Chicita
    Mårten skrev 2013-01-13 15:33:45 följande:
    Är det problem att förstora en ring av denna typ?
    Ja, en ring med mönster hela vägen runt är svår både att förstora och förminska utan att mönstret påverkas.
    Men man kan alltid lägga till material på insidan av ringen för att förminska den.

Men som sagt, om du är på väg ner i vikt så skulle jag ändå ta den mindre ringen. 5 kilo kan göra väldigt mycket för storleken
Svar på tråden Storlek förlovningsring - osäker