• filibustern

wow. tror jag äntligen...

har hittat den!
    vi har inget datum satt eller nånting.. men jag vill gärna kika runt ändå. och att hitta någon sorts vigselring som inte är så dyr, och passar min titanring, har varit skitsvårt.. antingen har dom varit för höga eller för breda för mitt korta finger.

men så ramla ja in på 21diamonds och kika runt.. och tamme tusan om ja int hitta min möjliga drömring!  

www.21diamonds.se/Online/Diamantringar/Violet-21Collection/Diamant/Vit-safir/Sterling-silver-925.html.

den faller in på det jag/vi vill ha! : bling, smal, i en färg som kan passa min förlovningsring.. och billig! men det roligaste var att vi kan välja andra stenar till mittsten och ev få den billigare och vackrare! :D

här är våra förlovningsringar. frågan är.. tror NI att det skulle funka? det jag är liiite orolig frör är just höjden.. våra ringar nu är 1.8mm. ev. 1.9 men är ganska säker på det första. tro ni det kan göra så mycket?

• Svar på tråden wow. tror jag äntligen...
  • Chicita

Jag tycker faktiskt att det är riktigt snyggt när det inte är super supermatchat. 
    Så även om ringarna inte är exakt samma höjd så tycker jag inte att det gör något.

Läckert med att man kan välja olika stenar. Att det inte behövde vara diamanter Glad 

• filibustern
    Chicita skrev 2013-01-13 23:14:07 följande:
    Jag tycker faktiskt att det är riktigt snyggt när det inte är super supermatchat. 
    Så även om ringarna inte är exakt samma höjd så tycker jag inte att det gör något.

Läckert med att man kan välja olika stenar. Att det inte behövde vara diamanter Glad 
    ne precis tyckte vi med! dock upptäckte jag efter att jag gjort inlägget att jag INTE hade diamanter i början.. därför var den så billig :P men vi kan ju göra den hur billig eller dyr vi vill och känner för! 
  • daniiel

Jag tycker inte heller att det gör något om det inte är samma höjd på ringarna och sådär jättematchat. På något sätt blir det lite mer intressant då också :)

Jag såg också att priset steg med ca 7000kr om man valde även dom små stenarna i diamant, men frågan är hur stor skillnad du skulle se på mittstenen i diamant och resterande vita safirer för dryga 3000kr (i 18k vitguld närmare 6000kr) och med alla stenar i diamant för drygt 10 000kr (i 18k vitguld 13 000kr)? Jag tänker om det verkligen spelar någon roll vilken sorts stenar det är, så länge det ser ut som du vill att det ska se ut :)

Väljer du även mittstenen i vit safir, så är du nere på dryga 2000kr (i 18k vitguld närmare 5000kr).

Hursom, det var en väldigt fin ring du hittat! :)

• filibustern
    daniiel skrev 2013-01-14 08:41:59 följande:
    Jag tycker inte heller att det gör något om det inte är samma höjd på ringarna och sådär jättematchat. På något sätt blir det lite mer intressant då också :)

Jag såg också att priset steg med ca 7000kr om man valde även dom små stenarna i diamant, men frågan är hur stor skillnad du skulle se på mittstenen i diamant och resterande vita safirer för dryga 3000kr (i 18k vitguld närmare 6000kr) och med alla stenar i diamant för drygt 10 000kr (i 18k vitguld 13 000kr)? Jag tänker om det verkligen spelar någon roll vilken sorts stenar det är, så länge det ser ut som du vill att det ska se ut :)

Väljer du även mittstenen i vit safir, så är du nere på dryga 2000kr (i 18k vitguld närmare 5000kr).

Hursom, det var en väldigt fin ring du hittat! :)
    jo precis! att det SER UT som diamant fawst det inte är det spelar mig ingen roll. vore fränt med en färgad sten i mitten, vilket gör det ännu billigare, men samtidigt vore det trevligt med EN diamant i alla fall^^ jag vill helst ha den i silver (är det dumt?) för att dels är det billigare, och så vill jag slippa de där med att måsta skicka in den för att göra om roderingen eller vad det nu heter som man kanske måste göra med vitt guld varje år. 

• daniiel

Varför inte välja en diamant i mitten och någon färgad sten på sidorna? :) Då blir det ju lite billigare än om allt skulle varit diamanter iaf.

Klart du kan välja silver om du vill ha det :) Oftast är det inte så många som ser skillnad ändå. Det enda är väl att ibland kan.. vad heter det? Där diamanter sitter fast i ringen, att silvret kan bli lite för mjukt och diamanten har lättare att trilla lös. Jag vet dock inte hur vanligt det är eller om det är ett stort problem, tror inte det.

• filibustern
    daniiel skrev 2013-01-14 19:47:55 följande:
    Varför inte välja en diamant i mitten och någon färgad sten på sidorna? :) Då blir det ju lite billigare än om allt skulle varit diamanter iaf.

Klart du kan välja silver om du vill ha det :) Oftast är det inte så många som ser skillnad ändå. Det enda är väl att ibland kan.. vad heter det? Där diamanter sitter fast i ringen, att silvret kan bli lite för mjukt och diamanten har lättare att trilla lös. Jag vet dock inte hur vanligt det är eller om det är ett stort problem, tror inte det.
    jo har funderat på det. eller färgad sten, man kan ju välja vit topas eller safir på sidorna så ser det ut som diamant :) tro inte jag skulle vilja ha färg på dom just.. 
Svar på tråden wow. tror jag äntligen...